2 / 4

Smartphone-urile - 10% din telefoanele vandute in decembrie

Daca anul trecut a fost unul de scadere pentru toti operatorii, implicit Orange inregistrand in primele noua luni afaceri de 800 de milioane de euro, mai mici cu 18,1% fata de finalul lui septembrie 2008, oficialul companiei se asteapta ca 2010 sa fie o perioada de stabilizare.

„Vedem o piata stabila, nu spun ca nu va mai scadea, dar acum este un platou care ar mai putea fluctua. Nu cred ca va fi o revenire a pietei de telecom anul acesta. Cred ca este foarte dificil si nu vorbim despre ceea ce am pierdut si ce trebuie sa recastigam. Dar cred ca vom castiga prin inovatie, prin a lua cota de piata de la competitie si prin dezvoltarea de noi servicii. Dar nu este vorba de a recastiga ceea ce am pierdut”, afirma Ducarroz.

Pentru ca majoritatea consumatorilor petrec din ce in mai mult timp online, in acest an Orange va investi in promovarea Internetului mobil, dar va pune accentul si pe vanzarile online si pe cele de telefoane inteligente.

De altfel, targetul France Telecom, grupul care detine Orange Romania, este ca pana in 2012, aproximativ 20% din veniturile la nivel global sa fie generate de online. Anul trecut, operatorul a investit in jur de 200.000 de euro pentru refacerea magazinului online, ceea ce a facut ca vanzarile pe online sa creasca semnificativ, iar din octombrie Orange sa fie prima companie din grup care a atins targetul de vanzari pe Internet .

In noiembrie, operatorul estima ca luna decembrie va reprezenta 15-16% din vanzarile magazinului online pe 2009 si ca acestea vor fi de 16 ori mai mari decat cele inregistrate in decembrie 2008.

In perioada Sarbatorilor, operatorii au promovat foarte mult telefoanele inteligente si au acordat o foarte mare atentie online-ului, adesea oferind smarphone-urile intai pe site la preturi promotionale si ulterior in retelele de magazine.

“Promovarea smartphone-urilor este o directie in care vrem sa investim si in 2010 pentru ca ele asigura mai mult decat servicii de voce, ele ofera si Internet mobil, un serviciu pe care din ce mai multi oameni doresc sa il foloseasca”, a mai spus managerul operatorului, adaugand ca Orange va continua sa comercializeze telefoanele inteligente intai la nivel de online datorita vanzarilor peste asteptari inregistrate.

El a precizat ca in decembrie vanzarile de smartphone-uri au insemnat aproximativ 10% din vanzarile de telefoane comercializate de Orange, in timp ce in decembrie 2008 acestea erau intre 1-2%.

Ducarroz estimeaza ca in 2009 telefoanele inteligente au insemnat in jur de 10% totalul vanzarilor de telefoane (evaluat intre 4 si 5 milioane de unitati) si adauga totodata ca in acest an vanzarile vor creste atat datorita ofertei mai mari de produse, dar si scaderii preturilor acestora.

In primele noua luni ale anului trecut, vanzarile de telefoane inteligente au fost de circa 36 de milioane de euro, acestea reprezentand 20% din vanzarile de 180 de milioane de euro de telefoane mobile, potrivit lui Ciprian Hatneanu, director retail&technology in cadrul companiei de cercetare GfK Romania.

Diferenta dintre procentul unitatilor vandute si valoarea acestora se datoreaza preturilor mai mari ale telefoanelor inteligente comparativ cu cele „clasice”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri