2 / 4

Externalizarea, considerata inca ilogica in Romania

Daca tinta pentru anul acesta este ca MyStaff sa aiba afaceri de doua milioane de euro, in schimb, pana in 2014, Kish isi doreste ca businessul sa ajunga la 15 milioane de euro, din care doua treimi sa provina de pe piata din Statele Unite.

Pentru ca programele de software se vor adresa in mare parte clientilor straini, fostul manager Rompetrol planuieste sa lanseze MyStaff si in alte tari din Europe cu ajutorul partenerilor, dar nu mai devreme de 2011, din cauza costurilor mari si a faptului ca alte tari nu sunt deocamdata o prioritate.

In Romania, MyStaff lucreaza cu toti cei 130 de clienti ai Smartree (compania de externalizare de personal utilizeaza softurile MyStaff pentru a-si deservi clientii), iar anul trecut producatorul de software a mai semnat contracte cu inca trei clienti, dintre care unul mare, un contract important insemnand intre jumatate si un milion de euro.

In timp ce pentru MyStaff se preconizeaza afaceri in stagnare in acest an, planul pentru Smartree este o crestere a businessului cu 30% fata de cele 3,4 milioane de euro din 2009, un profit operational in jurul a 25-30% si profit net de 10%.

Cei mai multi clienti ai Smartree Romania provin din productie, in special cea auto, din retail, asigurari si servicii medicale.

Daca in jur de 95% dintre clientii Smartree sunt multinationale, Eric Kish adauga ca sunt insa si clienti care nu vor apela niciodata la externalizarea de personal, dar ar putea fi insa clienti ai MyStaff.

“Daca clientul vrea sa externalizeze
functia sau sa inchirieze softul il ia de la Smartree, iar Smartree ii plateste lui MyStaff partea care ii corespunde. Dar in Romania, in primul rand regula este ca inca nu se face outsourcing. Este ceva considerat inca ilogic in general, dar exista domenii care nu vor face acest lucru niciodata: constructiile, agricultura, in special sectoarele in care exista munca la negru”, explica seful grupului Smartree.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri