2 / 5

Peste 15 clienti noi castigati in ianuarie

Furnizorul de solutii software a inceput anul cu dreptul si, de aceea, are motive sa fie optimist. Primele luni din 2010 au fost cele mai bune, dupa mult timp. Spre exemplu, companii care nu au mai investit in IT in anii trecuti si-au bugetat anumite sume dedicate acestui sector in 2010, astfel ca Wizrom a castigat in ianuarie intre 15 si 20 de clienti noi, din diverse domenii de activitate (farma, financiar, servicii).

“Speram sa mergem in acelasi ritm pana la finalul anului si sa castigam noi clienti. Sentimentul din piata este ca se doreste sa se investeasca, chiar daca nu exista suficiente resurse materiale. Noi incercam sa ne atragem potentialii clienti prin finantari.”

In plus, anul trecut, din cauza conditiilor economice, compania a inceput sa ofere clientilor sai anumite facilitati de plata, drept pentru care un anumit numar de contracte semnate in anul anterior vor fi onorate in 2010.

“Cea mai mare problema pe care am intampinat-o in 2009 a fost legata de intrarea in incapacitate de plata a unor clienti. Unii dintre ei au intrat in insolventa. Pentru ceilalti, am incercat sa oferim noi finantari – am reesalonat datoriile catre noi pe o perioada mai lunga”, sustine seful Wizrom.

Totodata, fluctuatiile monetare au afectat compania foarte mult. “Anul trecut, cand cursul euro-dolar a scazut de la 1,5 la 1,3 am fost foarte afectati. Noi vindeam in euro, aveam costuri de produse in dolari, iar 15% diferenta in cost s-a simtit acut. Cum am minimizat efectele fluctuatiilor monetare? Ne-am stabilit niste niveluri de referinta si am monitorizat zilnic indicatorii respectivi.”

Efectiv, cum s-a protejat de recesiune Wizrom? A negociat cu furnizorii conditii financiare mai bune – lucru important, tinand cont de faptul ca firma nu are doar produse dezvoltate intern, ci si create de diversi producatori, in diverse state, precum SUA, Anglia, Israel sau Franta. Pentru a face fata crizei compania a negociat cu furnizorii conditiile de licentiere: “cu cat anume cumparam, la cat timp cumparam si cum plateam respectivele produse”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri