3 / 5

Ce spun managerii din online despre noua miscare a Google

Orlando Nicoara, directorul general al Apropo Media

“Faptul ca Google isi deschide un birou local inseamna ca piata de publicitate online incepe sa conteze. Din 2005 de cand au inceput sa caute un manager pentru un birou local si la trei patru luni dupa ce au aparut primele informatii ca recruteaza un country manager, faptul ca anunta astazi ca l-au gasit mi se pare ca este de bine pentru piata si ca aceasta este la un nivel la care sta sa explodeze”, afirma Orlando Nicoara (foto), seful Apropo Media, divizia de online a Mediafax Group, compania care reuneste afacerile de print, online si agentie de presa ale lui Adrian Sarbu in Romania.

El estimeaza ca veniturile Google in Romania sunt intre 3 si 6 milioane de euro. Pe de alta parte, Nicoara afirma ca echipa din Irlanda care se ocupa de Romania este posibil sa gestioneze in continuare partea operationala, in timp ce oamenii din Romania vor gestiona vanzarile.

Dragos Stanca, directorul general al F5


“Google e prezent in Romania de ani buni si, din cate imi amintesc, chiar a mai avut un reprezentant (n.red Radu Tudorache, in prezent managerul serviciului de telefonie fixa pe rezidential al Romtelecom). Nu un birou, ce-i drept. In plus, echipa Google de la Dublin, unde lucreaza multi romani, mai multi decat s-ar crede, se ocupa cu atentie si face o treaba buna si de la distanta, cu ajutorul companiilor care vand local pentru ei. E prematur sa vorbim de impact, dar e un pas logic, si ma bucur - pentru maturizarea pietei - ca a fost facut acum, in sfarsit. E un semnal si pentru alti giganti ai industriei ca Romania a ajuns la faza in care businessul de online incepe sa conteze din ce in ce mai mult. Biroul local va activa ca un motor care va accelera businessul Google in Romania, nu va “scoate” din piata companii care fac deja, de niste ani, bani cu si pentru Google. Si fac cateva milioane de euro pe an, deci deloc neglijabil ca volum de business, raportat la total piata. Piata totala depaseste 20 de milioane de euro si in aceasta piata totala, reala, intra in buna masura veniturile realizate in Romania de Google si de companiile care folosesc Google in mixul de comunicare fie ca lucreaza direct, fie prin intermediul agentiilor locale specializate”, afirma Dragos Stanca, directorul general al F5, divizia de online a Realitatea Catavencu si una dintre cele mai mari companii locale in ceea ce priveste veniturile din publicitate.

Marius Pahomi, head of MEC Interaction

“Venirea Google in Romania da semnalul ca piata a atins un anumit nivel de dezvoltare la care a devenit atractiva pentru jucatorii foarte mari. Avantajele sunt clare: servicii localizate pe piata din Romania si un suport vanzari mult mai bun decat pana acum”, explica seful diviziei de digital din cadrul agentiei Mediaedge:cia

Cristian Manafu, consultant in social media

“Acest lucru va insemna acces direct la specialistii Google care inainte erau in Irlanda, inseamna ca lucrurile se vor intampla mai repede, arata faptul ca Romania are potential si in acelasi timp aseaza Google ca pe un important jucator pe aceasta piata, el fiind si inainte, dar acesta era un lucru pe care il stiau doar cei care cunosteau de aproape industria. Google va contribui la dezvoltarea pietei pentru ca el vinde eficienta masurabila, iar multe companii ar putea alege sa investeaca mai mult, iar altele vor descoperi acest canal. In acelasi timp, va creste in zona companiilor mici si mijlocii,m o parte dintre acestea promovandu-se doar prin Google si totodata va incerca sa atraga investitii din partea brandurilor mari”, explica Manafu.

Doru Panaitescu, consultant si trainer in marketing si publicitate online

“Deschiderea unui biroul local al Google cred ca va inseamna ca motorul de cautare va oferi asistenta de vanzari pentru serviciul AdWords, dar va avea in acelasi timp si o prezenta mai buna printre agentiile de media”, afirma Doru Panaitescu.

Mugur Patrascu, managing partner iLeo

“Tehnic, inseamna ca s-a depasit un barem de bugete cheltuite de romani pe Google. Practic, inseamna ca va creste apropierea fata de cei care cheltuiesc pe Google, mai ales la nivel de resurse (traininguri, parteneriate, best practices, etc).Este mai comod si mai direct sa te adresezi unui birou romanesc decat unui birou de suport international.

Pe de alta parte, Google este un sistem deschis tuturor si ca urmare singurul mod in care faci performanta aici este prin intelegerea completa a modului in care functioneaza sistemul, prin realizarea de campanii si dezvoltarea personala (sistemul de certificari Google incearca sa acrediteze cei mai buni profesionisti in domeniu). Este de asteptat sa creasca numarul de certificari. Este de asteptat de asemenea si stabilirea unor standarde in piata cu aceasta ocazie. Veniturile lui Google cred ca sunt undeva pe la 8 milioane in 2010, in crestere fata de anul trecut. Este singurul segment care va creste binisor pe online”, spune managerul agentiei de interactive a grupului de comunicare Leo Burnett.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri