2 / 4

Previziunile in media

1. Statutul „vedeta” al televiziunii se consolideaza

Televiziunea isi va consolida statutul de super-media, sfidand profetiile pesimiste privind demodarea sa.
Astfel, audienta din intreaga lume va urmari cu 140 de miliarde mai multe ore de televiziune in 2011, iar veniturile din serviciile pay TV in statele BRIC vor creste cu 20%; valoarea publicitatii TV la nivel mondial va creste cu zece miliarde de dolari si numarul de telespectatori va creste cu 40 de milioane.

In ultimii cinci ani, televiziunea a asistat la cresterea veniturilor din publicitate, de la 174 miliarde de dolari in 2007, la 191 miliarde de dolari estimati in 2011 – un contrast puternic prin comparatie cu veniturile din publicitate in scadere raportate de ziare (de la 126 miliarde de dolari, la 92 miliarde de dolari, in acelasi interval de timp). O crestere estimata de 6% in 2012 ar duce veniturile generate de publicitatea televizata dincolo de pragul de 200 miliarde de dolari, mai mult decat dublul publicitatii atrase de publicatiile tiparite, care reprezinta al doilea mare canal publicitar.

2. Dispozitivele DVR devin tot mai populare

Potrivit Deloitte, aparatele digitale de inregistrare video (DVR) vor atinge o rata de penetrare de peste 50% in gospodariile unde exista televizoare pe doua piete importante din lume, pana la sfarsitul anului. Cu toate acestea, analistii considera ca publicitatea televizata nu va fi aproape deloc afectata. Chiar daca DVR-urile reprezinta o tehnologie prin care audienta poate evita pauzele publicitare, majoritatea proprietarilor de astfel de dispozitive vor continua sa urmareasca in direct cea mai mare parte a programelor televizate.

3. Consumul TV ramane predominant pasiv

Pentru majoritatea oamenilor, televiziunea continua sa fie o experienta pasiva. Audienta apreciaza ca are posibilitatea de a alege, dar nu si-o manifesta intotdeauna. Interactiunea – chiar si in randul celor care au la dispozitie multiple modalitati de a controla ceea ce urmaresc – s-a limitat in general la selectarea canalelor prin intermediul telecomenzii sau, pentru utilizatorii mai sofisticati, la selectarea din meniul DVR-ului al unui continut inregistrat anterior. Este putin probabil ca progresul tehnologic sa schimbe aceste obisnuinte de consum in viitorul apropiat. Tehnologia faciliteaza, dar nu obliga.

4. Publicitatea in retelele sociale, modesta ca valoare

Retelele sociale sunt estimate sa depaseasca pragul de un miliard de membri. Totodata, ele ar putea atrage peste 2.000 de miliarde de mesaje publicitare. Totusi, veniturile din publicitate aferente vor ramane modeste, la o valoare de 4 dolari per membru, insumand aproape cinci miliarde de dolari (sub 1% din veniturile publicitare globale).

5. Jocurile intra online, iar audienta creste

Deloitte preconizeaza ca in 2011 industria globala de computere și jocuri video va continua sa creasca, insa in baza unor surse de venit mai diversificate. Industria mizeaza pe venituri din vanzarea de software de 52 miliarde de dolari, anul acesta, cu 6% peste nivelul de anul trecut, in timp ce segmentul hardware se asteapta la 13 miliarde de dolari, cu 19% mai putin.

6. Industria muzicala mizeaza pe experienta ‚live’

Sectorul muzical live, in frunte cu organizatorii de festivaluri, va incepe pe cont propriu sau in parteneriat sa aprofundeze rolul de selectare si dezvoltare a talentelor, rol care pana nu demult era asumat de casele de discuri. Segmentul ‚live’ va identifica, investi, dezvolta si comercializa noua generatie de artisti care va umple stadioanele, printr-o multitudine de abordari, de la concursuri de talente organizate in cadrul festivalelor muzicale, pana la crearea unor facilitati speciale pentru cultivarea noilor talente.

7. Distributia de muzica devine sezoniera si temporara

Deloitte se asteapta ca veniturile generate de muzica distribuita digital sa depaseasca anul acesta veniturile aferente vanzarilor fizice pe cel putin o piata importanta, cel mai probabil Statele Unite. Acest moment indelung anticipat va fi determinat cu precadere de scaderea accentuata a vanzarilor de CD-uri si mai putin de o crestere semnificativa a abonamentelor si descarcarilor de muzica in format digital.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri