Problemele semnalate de cititori
Solutii ale cititorilor
Experiente personale
2 / 4

Solutii ale cititorilor

Un alt cititor Wall-Street, Peter, prezinta intr-un e-amil trimis catre redactie, cateva idei pentru a intelege reflectarea bursei in mentalul colectiv:

- pentru a face bursa mai interesanta ar fi nevoie sa se creeze un mic departament care sa identifice, dupa un studiu, care este prezenta bursei in media, de la cotidiane si saptamanale de specialitate, pana la ziare nationale de informare, cum se reflecta in presa audio si vizuala.

- dupa definitivarea acestui studiu, aceasta echipa ar fi nevoie sa intocmeasca o sinteza pentru boardul institutiei, propunand politice de promovare a bursei pe piata media, acolo unde nu exista. In plus, echipa ar trebui sa conceapa o lista de publicatii pe care sa le monitorizeze, pentru a fi la curent cu fiecare articol de bursa, pe de o parte, pentru a evalua caracterul comentariului, gradul de intelegere a miscarilor si evolutiilor pe bursa, dar, mai important, sa apere imaginea bursei, in cazul in care este atacata pe nedrept sau pe drept.

- acest departament ar trebui sa tina legatura permanent cu conducerea executiva si deliberativa a bursei, pentru a lua masurile de rigoare, adica a adresa scrisori in care sa se corecteze, acolo unde redactorii publicatiei au gresit, si sa anunte masuri de indreptare, acolo unde au avut dreptate jurnalistii.

- dupa o monitorizare de 6 luni, aceasta echipa face o sinteza a imaginii bursei in presa interna, putand sa propuna solutii de imbunatatire, nu pe termen scurt, ci pe termen mediu si lung, inclusiv, nu stiu daca se studiaza, elemente bursiere in scoli, si nu numai in cele de specialitate, cu profil economic.

- grupul de monitorizare a presei, dupa 6-12 luni poate propune modalitati de promovare a bursei prin reclame targetate, dar, mai important, poate face propunere de organizare, in parteneriat anumite publicatii, dar, mai important, cu publicatii care nu sunt de nisa, dar au interes, seminarii. seminariile sa aiba parteneri cat mai multi, pentru a propaga problemele pe care le propune bursa. Acest rol activ este cel mai important.

- poate ar fi interesant ca - urmand modelul bancii nationale - sa fie un numar limitat de persoane, imputernicite de consiliul de administratie, care sa poata face comentarii la obiect privind probleme de interes pentru bursa, in publicatii important de natura financiar si de informatie generala, care sa fie formatoare de opinie, in interesul bursei.

Alin ne-a transmis o definitie interesanta a bursei, data de Fernand Brendel, pentru ca toata lumea sa inteleaga ce inseamna: “Bursa este ultimul etaj al unei piete care nu se mai inchide si care cuprinde si domina intreaga activitate economica”.

El crede ca lumea nu intelege faptul ca la bursa nu se tranzactioneaza decat viitor, produsele fiind analizate din acest unghi.

“Dar cati inteleg aceste lucruri? Cati agenti de bursa sint capabili sa faca scenarii si sa atraga clienti? Sa vada jocurile financiare viitoare si sa gaseasca solutii optime pentru clienti? Pe romaneste, tepele economice sau mai bine zis ,,jocurile dinainte facute " au creat imaginea bursei. Fonduri care au cazut peste noapte, tranzactii asupra carora au planat suspiciuni ,afaceri ,,ciudate", Nici un scenariu de contracarare al agentilor bursieri pentru a feri clientii? Chiar nu se putea face nimic ”, se intreaba cititorul.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri