3 / 5

Sectorul de bricolaj

Sectorul de bricolaj a supravietuit crizei mult mai bine decat sectoarele conexe: constuctiile si imobiliarele, totusi domeniul este unul expus insolventei.

De ce? In speranta revenirii pietei, depozitele de bricolaj (segmentul ”Do it yoursedf” DYI) au continuat extinderea teritoriala chiar si in ultimii ani, intr-o piata ce s-a comprimat continuu. Dificultatile financiare au fost generate pe de o parte de pierderile din activitatea curenta (cele mai multe fiind rezultatul promotiilor pentru extinderea cotei de piata), pe de alta ca urmare a investitiilor pentru deschiderea unor noi depozite. Principalii jucatori de pe piata au avut in 2011 cifre de afaceri cumulate de 6,8 miliarde de lei, peste 12.000 de angajati si un total de 125 de magazine la nivel national (potrivit datelor de la Ministerul Finantelor si informatiilor de pe site-urile companiilor).

In acest segment extrem de competitiv, creat de jucatori nationali si multinationali, nu s-a creat nicio segmentare a clientelei. Astfel, pentru cumparatori, principalul criteriu de selectie intre un magazin si altul a devenit doar pretul. Toate aceste motive fac din 2013 cel mai dificil an din ultima perioada pentru segmentul magazinelor de bricolaj.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri