3 / 6

Comercial vs Viziunea fotografului

Alex Galmeanu a colaborat cu numeroase publicatii din Romania in scop comercial. Cu toate acestea, considera compunerea cadrului mai importanta decat utilitatea lui comerciala, iar de cele mai multe ori incearca sa faca imaginile cat se poate de “fotografice”. Totul insa in asa fel incat clientul sa le poata utiliza.

Nu cred ca voi rezolva vreodata acest conflict. Daca alegi sa faci fotografie doar pentru tine si pentru propria ta placere e destul de simplu, faci ce iti place si gata. Daca vrei sa vinzi servicii fotografice lucrurile se complica. Nu ai cum sa nu tii cont de clientul tau, nu poti sa faci chiar orice vrei ignorand nevoile celui ce iti cumpara serviciile”.

Nu neglijeaza partea comerciala, dar nici nu vrea sa devina un simplu vanzator, asa ca incerca sa imparta lucrurile in doua directii. Asadar, portofoliul sau nu contine pagini de revista, coperti sau machete publicitare, ci fotografiile care spun ceva despre personalitatea artistului. Considera, de asemenea, ca aproape de fiecare data cand un fotograf este angajat sa faca o fotografie, ea nu este gandita strict din punct de vedere fotografic, ci mai mult din punct de vedere al utilitatii. In acest fel, toate subtilitatile, toata compunerea si toate misterele unei fotografii bine facute dispar.

Important este mesajul ce trebuie spus cat mai clar si cat mai pe intelesul tuturor in asa fel incat oricine sa il inteleaga in cel mai scurt timp si cu un minim efort. Din motivul asta, de cele mai multe ori fotografia comerciala are un aer pueril”, completeaza Alex Galmeanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri