3 / 6

Private banking in Romania vs Strainatate

Cecile Moreau, director dezvoltare de produse la ING Private Banking (foto) considera ca piata bancara din Romania se afla intr-o continua evolutie, serviciile de private banking sunt abia la inceput si, in consecinta, nu reprezinta inca o pondere considerabila in veniturile inregistrate de banci.

“Momentan, veniturile inregistrate din contractele private banking sunt inca reduse comparativ cu alte tari in care acest serviciu exista de o perioada lunga de timp, tari in care chiar si disponibilitatea clientilor este mai mare, fiind permanent interesati sa incerce servicii noi“, completeaza Cecile Moreau.

De asemenea, ea considera ca, in acceptiunea ideii ca sectorul de private banking este foarte legat de piata financiara, principalul obstacol este lipsa unei istorii a pietii instrumentelor financiare.

De aceeasi parere este si Marijana Vasilescu care observa in randul clientilor o nevoie de timp pentru a intelege conceptele bancare propuse si pentru a le absorbi si a se simti confortabil cu ele, motiv pentru care, profilul clientilor din Romania, este preponderent conservator.

Apetitul pentru risc s-a aflat insa constant pe un trend ascendent de la aparitia serviciilor de private banking pe piata si probabil ca ar fi crescut intr-un mod mai agresiv in absenta crizei financiare. Criza a atenuat apetitul pentru risc, insa trendul se pastreaza oricum. Aceasta tendinta se manifesta in intreaga regiune, in special in acele tari unde private banking-ul a aparut recent”, adauga Vasilescu.

Comparativ, Octavia Cutus declara ca, pe pietele dezvoltate de private banking, cu o traditie deja consolidata in acest domeniu, se remarca un apetit mult mai ridicat pentru produse investitionale complexe, cu maturitati cuprinse intre doi ani si 7 ani.

“In Romania, conceptul fiind relativ nou pentru piata noastra, clientii manifesta un apetit mult mai scazut pentru astfel de produse. In momentul de fata ne confruntam mai degraba cu o tendinta de revenire la produse investitionale foarte simple, as spune chiar de baza, cu maturitati care rareori depasesc un an”, adauga directorul departamentului Vanzari Clienti de Top al Raiffeisen Bank.

In aceste conditii, specialistii in private banking consultati de Wall-Street sunt optimisti cu privire la evolutia pe viitor a acestui segment de piata.

“Romania reprezinta o oportunitate pentru sectorul de private banking si clientii vor considera ca acest serviciu le este necesar, in conditiile unei societati in care timpul este extrem de pretios“, declara Cecile Moreau.

In acelasi timp, Marijana Vasilescu este de parere ca, in viitor, accesul direct la informatia financiara, precum si largirea paletei de produse bancare vor avea ca si consecinta principala o orientare si mai mare a clientilor catre private banking si catre diversificarea plasamentelor.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri