2 / 6

Strategii de criza

In ciuda evolutiei pozitive, comportamentul consumatorului de produse gourmet de lux a cunoscut modificari odata cu declansarea crizei financiare. In acest sens, Cristian Preotu a observat faptul ca numarul clientilor cu bugete medii sau mici s-a micsorat. In schimb, creste numarul clientilor cu venituri mari, iar clientii fideli achizitioneaza produse sensibil mai ridicate la pret, la fiecare vizita.

In ceea ce priveste masurile luate pentru diminuarea efectelor crizei, Ioana Claudia Opran sustine faptul ca nu mai sunt dispusi sa accepte un nivel ridicat al chiriilor pentru locatiile care vor fi deschise.

Lansarea in plina criza a magazinului Gourmandise Traiteur i-a obligat pe actionarii companiei sa aplice o strategie adaptata contextului economic. Sebastian Soltan (foto), managing partner al afacerii, declara ca planurile in acest sens au fost realizate inainte de inaugurarea magazinului si s-au rezumat la cateva masuri cu impact determinant in activitatea pe care o desfasoara.

“Masurile se refera la optimizari ale costurilor - angajarea treptata a personalului pentru a ajunge la un numar optim de angajati raportat la volumul vanzarilor; optimizarea cheltuielilor cu utilitatile, chirie, achizitii; optimizarea stocurilor - mix de marketing bine targetat, fara costuri majore si nejustificate si prelungirea programului de lucru”, declara Soltan.

Pentru a preveni efectele crizei la Comtesse du Barry, proprietarul magazinului a redus marja de profit si a deversificat gama de produse comercializate. In acelasi timp, preturile au ramas constante chiar daca furnizorii au aplicat majorari la preturile de achizitie.

“In contextul actual, in care majoritatea firmelor nu mai fac achizitii, am decis sa ne diversificam oferta, in special cea de vinuri, si sa dispunem de stocuri care sa ne permita vanzari rapide”, completeaza Cristian Preotu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri