3 / 6

Dificultati: Singura piata reala pentru delicatese este la Bucuresti

Chiar daca proprietara Oliviers&CO sustine ca cei care activeaza pe aceasta piata sunt privilegiati in contextul actual, ea identifica si anumite dificultati pentru afacerile din domeniu, dintre care considera ca cea mai importanta este gasirea unei locatii potrivite, in ideea de a veni mai aproape de client.

Sebastian Soltan considera ca, in ciuda unei evolutii pozitive, dificultatile cu care se confrunta zilnic sunt dintre cele mai variate.

Astfel, el observa pe piata din Romania, inca in formare, lipsa unor importatori si distribuitori de produse de calitate, absenta unei strategii clar definite a distribuitorilor (horeca, retail), piata in curs de maturizare si, nu in ultimul rand, nivelul de trai scazut pentru o mare parte din populatie.

Numarul consumatorilor potentiali este relativ redus, iar singura piata reala pentru delicatese este la Bucuresti. De asemenea, clientii romani sunt in general cunoscatori si foarte pretentiosi, ceea ce ne obliga la un nivel de calitate foarte ridicat si la stocuri de valori mari”, declara Cristian Preotu.

El vede totodata o amenintare in faptul ca branduri de gastronomie si vinuri din Anglia sau Franta incearca vanzari directe in Romania, pe fondul scaderii pietei din Occident. Chiar daca rezultatele lor sunt reduse deocamdata, antreneaza jucatorii din piata intr-o competitie mai intensa.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri