Echipa e totul! Ei sunt romanii care au castigat Oscarul publicitatii
Cea mai premiata echipa din publicitatea romaneasca include, din partea McCann Erickson, 24 de tineri cu varste care variaza intre 22 si 42 de ani. wall-street.ro vi-i prezinta pe cei care au creat campania pentru batonul de ciocolata Rom, castigatoarea a 9 premii la festivalul international de publicitate Cannes Lions 2011.
• 28 Iunie 2011 • Media & Pub






















1 / 22
Alina Carasol, media manager Universal McCann
2 / 22
Victor Croitoru, planning director Universal McCann
3 / 22
Monica Stoica, media planner Universal McCann
4 / 22
Ruxandra Vasilescu, PR manager McCann PR
5 / 22
Sorina Iordan, PR executive McCann PR
6 / 22
Cristina Birleanu, account director MRM Worldwide
7 / 22
Calin Buzea, managing director MRM Worldwide
8 / 22
Ramona Mandu, junior strategic planner MRM Worldwide
9 / 22
Laurentiu Stere, art director MRM Worldwide
10 / 22
Paul Cioc, copywriter MRM Worldwide
11 / 22
Viorel Sfetea, web developer MRM Worldwide
12 / 22
Daniel Manea, senior flash developer MRM Worldwide
13 / 22
Emil Gheorghe, programator MRM Worldwide
14 / 22
Ionut Cojocaru, art director McCann Erickson
15 / 22
Ileana Serban-Parau, senior strategic planner McCann Erickson
16 / 22
Cea mai premiata echipa
17 / 22
Adrian Botan, creative partner McCann Erickson
18 / 22
Dinu Panescu, group creative director McCann Erickson
19 / 22
Catalin Dobre, group creative director McCann Erickson
20 / 22
Florin Florea, copywriter McCann Erickson
21 / 22
Ruxandra Savulescu, account director McCann Erickson
22 / 22
Lavinia Vaduva, senior account executive McCann Erickson
Varsta: n/a
Background: Alina Carasol are 10 ani de experienta in media, dintre care ultimii trei in cadrul Universal McCann. Are experienta in special in categoria bunurilor de larg consum.
Cum a contribuit la campania Rom: Din pozitia de media manager al agentiei Universal McCann, Alina Carasol a contribuit la planificarea strategiei de media si a coordonat implementarea campaniei pe canalele de comunicare.
Background: Alina Carasol are 10 ani de experienta in media, dintre care ultimii trei in cadrul Universal McCann. Are experienta in special in categoria bunurilor de larg consum.
Cum a contribuit la campania Rom: Din pozitia de media manager al agentiei Universal McCann, Alina Carasol a contribuit la planificarea strategiei de media si a coordonat implementarea campaniei pe canalele de comunicare.
Varsta: 30 de ani
Background: Lucreaza de 7 ani la agentia de media Universal McCann, responsabilitatea sa principala fiind supravegherea dezvoltarii strategiilor de media in concordanta cu obiectivele de marketing si vanzari ale clientilor.
Cum a contribuit la campania Rom: A supravegheat implementarea campaniei media, asigurand colaborarea cu echipele de creatie, BTL, PR si digital.
Background: Lucreaza de 7 ani la agentia de media Universal McCann, responsabilitatea sa principala fiind supravegherea dezvoltarii strategiilor de media in concordanta cu obiectivele de marketing si vanzari ale clientilor.
Cum a contribuit la campania Rom: A supravegheat implementarea campaniei media, asigurand colaborarea cu echipele de creatie, BTL, PR si digital.
Varsta:
Background: Lucreaza de 4 ani la agentia de media Universal McCann, unde face media planning si buying pentru clientii agentiei.
Cum a contribuit la campania Rom: A pregatit si a asigurat implementarea campaniei, precum si monitorizarea sa zilnica.
Background: Lucreaza de 4 ani la agentia de media Universal McCann, unde face media planning si buying pentru clientii agentiei.
Cum a contribuit la campania Rom: A pregatit si a asigurat implementarea campaniei, precum si monitorizarea sa zilnica.
Varsta: 26 de ani
Background: Lucreaza in PR de 5 ani, dintre care ultimii 3 la McCann PR. A absolvit facultatile de Comunicare si de Stiinte Politice, ambele in cadrul SNSPA, iar anul acesta a incheiat un masterat in Brand Management & Comunicare Corporatista, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat componentele de media relations si social media engagement; a monitorizat si controlat dezbaterea din jurul campaniei; a mentinut relatia cu liderii de opinie.
Background: Lucreaza in PR de 5 ani, dintre care ultimii 3 la McCann PR. A absolvit facultatile de Comunicare si de Stiinte Politice, ambele in cadrul SNSPA, iar anul acesta a incheiat un masterat in Brand Management & Comunicare Corporatista, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat componentele de media relations si social media engagement; a monitorizat si controlat dezbaterea din jurul campaniei; a mentinut relatia cu liderii de opinie.
Varsta: 28 de ani
Background: Are 8 ani de experienta in presa la agentia de presa Mediafax si cotidianul Business Standard. De un an, lucreaza la McCann PR. A absolvit specializarea Comunicare Sociala si Relatii Publice la Facultatea de Litere din cadrul Universitatii din Bucuresti.
Cum a contribuit la campania Rom: A generat continut pentru social media, a gestionat comentariile de la consumatorii Rom, a organizat conferinta de presa, a redactat comunicatele de presa si a gestionat solicitarile venite din partea presei.
Background: Are 8 ani de experienta in presa la agentia de presa Mediafax si cotidianul Business Standard. De un an, lucreaza la McCann PR. A absolvit specializarea Comunicare Sociala si Relatii Publice la Facultatea de Litere din cadrul Universitatii din Bucuresti.
Cum a contribuit la campania Rom: A generat continut pentru social media, a gestionat comentariile de la consumatorii Rom, a organizat conferinta de presa, a redactat comunicatele de presa si a gestionat solicitarile venite din partea presei.
Varsta: 30 de ani
Background: Are peste 6 ani de experienta in marketing online, din care 4 ani la agentia Kinecto si aproape doi ani la MRM Worldwide. Din noiembrie 2010 este web manager la Antena Group, unde se ocupa de marketing online pentru statiile Antena 1, Antena 2 si Euforia.
In perioada in care a lucrat la MRM pentru clientul Kandia Dulce, a mai gestionat ca account director conturi precum Coca-Cola, L'Oreal si Mastercard. A absolvit Academia de Studii Economice Bucuresti in 2004 si a urmat ulterior un master in marketing online, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat componenta de interactive a campaniei, care a presupus sustinerea dezbaterilor si comentariilor in mediul online, realizarea website-ului, paginii de Facebook, precum si o campanie media de bannere, brandinguri, advertoriale si newsletter.
Background: Are peste 6 ani de experienta in marketing online, din care 4 ani la agentia Kinecto si aproape doi ani la MRM Worldwide. Din noiembrie 2010 este web manager la Antena Group, unde se ocupa de marketing online pentru statiile Antena 1, Antena 2 si Euforia.
In perioada in care a lucrat la MRM pentru clientul Kandia Dulce, a mai gestionat ca account director conturi precum Coca-Cola, L'Oreal si Mastercard. A absolvit Academia de Studii Economice Bucuresti in 2004 si a urmat ulterior un master in marketing online, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat componenta de interactive a campaniei, care a presupus sustinerea dezbaterilor si comentariilor in mediul online, realizarea website-ului, paginii de Facebook, precum si o campanie media de bannere, brandinguri, advertoriale si newsletter.
Varsta: 34 de ani
Background: Conduce agentia de interactive MRM Worldwide Romania de 10 luni. Inainte a lucrat doi ani in cadrul McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: A "pastorit" echipa de digital
Background: Conduce agentia de interactive MRM Worldwide Romania de 10 luni. Inainte a lucrat doi ani in cadrul McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: A "pastorit" echipa de digital
Varsta: 22 de ani
Background: Cel mai tanar membru al echipei care a lucrat la campania "Noul Rom" a absolvit in 2010 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA, iar acum urmeaza in cadrul aceleiasi facultati un masterat in Managementul Proiectelor, in limba engleza. Lucreaza la MRM Worldwide din mai 2010. A inceput de pe pozitia de junior account, iar dupa 8 luni a trecut pe strategie si social media.
Cum a contribuit la campania Rom: A sustinut si a monitorizat activarile Rom in social media si a oferit suport pe project management in implementarea componentelor online.
Background: Cel mai tanar membru al echipei care a lucrat la campania "Noul Rom" a absolvit in 2010 Facultatea de Comunicare si Relatii Publice, SNSPA, iar acum urmeaza in cadrul aceleiasi facultati un masterat in Managementul Proiectelor, in limba engleza. Lucreaza la MRM Worldwide din mai 2010. A inceput de pe pozitia de junior account, iar dupa 8 luni a trecut pe strategie si social media.
Cum a contribuit la campania Rom: A sustinut si a monitorizat activarile Rom in social media si a oferit suport pe project management in implementarea componentelor online.
Varsta: 34 de ani
Background: A absolvit Academia de arta, specializarea pictura monumentala. Lucreaza ca art director la agentia interactiva MRM Worldwide din august 2007.
Cum a contribuit la campania Rom: A realizat conceptul vizual al campaniei online.
Background: A absolvit Academia de arta, specializarea pictura monumentala. Lucreaza ca art director la agentia interactiva MRM Worldwide din august 2007.
Cum a contribuit la campania Rom: A realizat conceptul vizual al campaniei online.
Varsta: 23 de ani
Background: A absolvit Facultatea de Jurnalism si Comunicare in cadrul Universitatii Spiru Haret Bucuresti, iar acum urmeaza un master in Publicitate la SNSPA. Lucreaza ca si copywriter la agentia de interactive MRM Worldwide din septembrie 2010, "exact cand se stabileau regulile jocului Rom".
Cum a contribuit la campania Rom: A lucrat la realizarea textelor online de-a lungul intregii campanii, iar in partea de reveal a fost vocea Rom Autentic, raspunzand pe site mesajelor din partea consumatorilor.
Background: A absolvit Facultatea de Jurnalism si Comunicare in cadrul Universitatii Spiru Haret Bucuresti, iar acum urmeaza un master in Publicitate la SNSPA. Lucreaza ca si copywriter la agentia de interactive MRM Worldwide din septembrie 2010, "exact cand se stabileau regulile jocului Rom".
Cum a contribuit la campania Rom: A lucrat la realizarea textelor online de-a lungul intregii campanii, iar in partea de reveal a fost vocea Rom Autentic, raspunzand pe site mesajelor din partea consumatorilor.
Varsta: 23 de ani
Background: A lucrat ca web developer la MRM Worldwide din 2008 pana in 2010. E absolvent al sectiei de Comunicare si Relatii Publice din Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti.
Cum a contribuit la campania Rom: Viorel Sfetea s-a ocupat de implementarea propriu-zisa si de mentenanta site-ului. De asemenea, a supravegheat stabilitatea site-ului si a serverului pe care acesta era instalat. "Din cauza traficului mare de pe website, am vrut sa preintampinam riscul intreruperii functionarii", explica el.
Background: A lucrat ca web developer la MRM Worldwide din 2008 pana in 2010. E absolvent al sectiei de Comunicare si Relatii Publice din Facultatea de Litere a Universitatii din Bucuresti.
Cum a contribuit la campania Rom: Viorel Sfetea s-a ocupat de implementarea propriu-zisa si de mentenanta site-ului. De asemenea, a supravegheat stabilitatea site-ului si a serverului pe care acesta era instalat. "Din cauza traficului mare de pe website, am vrut sa preintampinam riscul intreruperii functionarii", explica el.
Varsta: 27 de ani
Background: Daniel Manea este absolvent al facultatii de Automatica si Calculatoare si are o experienta de peste 5 ani ca programator Action Script / Flash, din care 4 ani a lucrat in agentii de online. Lucreaza la MRM Worldwide din 2009, iar din 2011 este Team Leader al departamentului de programare.
Cum a contribuit la campania Rom: A implementat campania de bannere pentru partea de teasing si a colaborat la componenta de Flash din site cu Laurentiu Popa.
Background: Daniel Manea este absolvent al facultatii de Automatica si Calculatoare si are o experienta de peste 5 ani ca programator Action Script / Flash, din care 4 ani a lucrat in agentii de online. Lucreaza la MRM Worldwide din 2009, iar din 2011 este Team Leader al departamentului de programare.
Cum a contribuit la campania Rom: A implementat campania de bannere pentru partea de teasing si a colaborat la componenta de Flash din site cu Laurentiu Popa.
Varsta: 30 de ani
Background: Are 7 ani de experienta in programare flash si lucreaza la MRM Worldwide din mai 2010. A absolvit Facultatea "Valahia" din Targoviste, specializarea Electromecanica.
Cum a contribuit la campania Rom: A lucrat la campania de bannere Noul Rom si la site-ul de reveal.
Background: Are 7 ani de experienta in programare flash si lucreaza la MRM Worldwide din mai 2010. A absolvit Facultatea "Valahia" din Targoviste, specializarea Electromecanica.
Cum a contribuit la campania Rom: A lucrat la campania de bannere Noul Rom si la site-ul de reveal.
Varsta: 29 de ani
Background: Absolvent al liceului de arte plastice "Nicolae Tonitza" din Bucuresti si al Universitatii de Arte, Ionut Cojocaru lucreaza de 6 ani ca art director la McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: A fost art directorul responisabil de proiect si a realizat partea vizuala a campaniei.
Background: Absolvent al liceului de arte plastice "Nicolae Tonitza" din Bucuresti si al Universitatii de Arte, Ionut Cojocaru lucreaza de 6 ani ca art director la McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: A fost art directorul responisabil de proiect si a realizat partea vizuala a campaniei.
Varsta: 39 de ani
Background: Are 6 ani de experienta in social media si in cercetarea de piata, urmati de 8 ani in publicitate, pe care i-a petrecut la McCann Erickson. A studiat Sociologia si are un master in antropologie.
Cum a contribuit la campania Rom: A definit directia strategica a campaniei si a coordonat cercetarea care a dezvaluit punctul sensibil al targetului, anume patriotismul reactiv.
Background: Are 6 ani de experienta in social media si in cercetarea de piata, urmati de 8 ani in publicitate, pe care i-a petrecut la McCann Erickson. A studiat Sociologia si are un master in antropologie.
Cum a contribuit la campania Rom: A definit directia strategica a campaniei si a coordonat cercetarea care a dezvaluit punctul sensibil al targetului, anume patriotismul reactiv.
Au mai participat la realizarea campaniei "Noul Rom" Andra Badea - art director, Ilinca Nanoveanu - A/V producer si Tiberiu Munteanu - A/V manager.
Din partea Kandia Dulce, la campanie au lucrat Gabriela Munteanu (market activation manager), Ruxandra Stanuica Barbulescu (marketing manager), Gianina Popescu (brand manager) si Elena Nestor (brand manager).
Regizorul spoturilor a fost Radu Munteanu, iar casa de productie, Multimedia Est.
Campania "Noul Rom", realizata pentru batonul de ciocolata Rom, a castigat 9 premii la festivalul de publicitate Cannes Lions, dintre care doua Grand Prix-uri, un Titanium Lion, trei Gold Lions, un Silver Lion si doua Bronze Lions.
Din partea Kandia Dulce, la campanie au lucrat Gabriela Munteanu (market activation manager), Ruxandra Stanuica Barbulescu (marketing manager), Gianina Popescu (brand manager) si Elena Nestor (brand manager).
Regizorul spoturilor a fost Radu Munteanu, iar casa de productie, Multimedia Est.
Campania "Noul Rom", realizata pentru batonul de ciocolata Rom, a castigat 9 premii la festivalul de publicitate Cannes Lions, dintre care doua Grand Prix-uri, un Titanium Lion, trei Gold Lions, un Silver Lion si doua Bronze Lions.
Varsta: 42 de ani
Background: Adrian Botan s-a alaturat agentiei McCann Erickson in 1998. In prezent, este director de creatie regional al agentiei McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est (din anul 2006), deputy managing director si director de creatie executiv al McCann Erickson Bucuresti, si membru fondator si presedinte al Romanian Art Directors Club (ADC*RO).
In cei 12 ani petrecuti in McCann ca director de creatie, echipa lui Botan a castigat peste 150 de premii pentru creativitate si eficacitate, in timp ce McCann a fost desemnata de 6 ori Agentia Anului, in trei festivaluri de publicitate nationale si regionale.
Botan si-a inceput cariera profesionala in 1995 ca designer. In 1997 a lucrat pentru DMB&B (agentie care avea sa devina mai tarziu D’Arcy) ca art director, facand parte din echipa care a castigat primele premii din Romania la Golden Drum.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat procesul de creatie, impreuna cu cei doi directori de creatie ai grupului McCann, Dinu Panescu si Catalin Dobre.
Background: Adrian Botan s-a alaturat agentiei McCann Erickson in 1998. In prezent, este director de creatie regional al agentiei McCann Erickson pentru Europa Centrala si de Est (din anul 2006), deputy managing director si director de creatie executiv al McCann Erickson Bucuresti, si membru fondator si presedinte al Romanian Art Directors Club (ADC*RO).
In cei 12 ani petrecuti in McCann ca director de creatie, echipa lui Botan a castigat peste 150 de premii pentru creativitate si eficacitate, in timp ce McCann a fost desemnata de 6 ori Agentia Anului, in trei festivaluri de publicitate nationale si regionale.
Botan si-a inceput cariera profesionala in 1995 ca designer. In 1997 a lucrat pentru DMB&B (agentie care avea sa devina mai tarziu D’Arcy) ca art director, facand parte din echipa care a castigat primele premii din Romania la Golden Drum.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat procesul de creatie, impreuna cu cei doi directori de creatie ai grupului McCann, Dinu Panescu si Catalin Dobre.
Varsta: 30 de ani
Background: Are 11 ani de experienta in publicitate, dintre care 3 petrecuti la Tempo Advertising, 5 la Friends Advertising si 3 la McCann Erickson. A lucrat in special pentru clienti din domeniile telecom si FMCG. In afara de "Noul Rom", a mai semnat campanii precum "Nunta Vodafone" si "Toshiba cu Mircea Badea".
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat realizarea campaniei, impreuna cu Catalin Dobre, celalalt group creative director.
Background: Are 11 ani de experienta in publicitate, dintre care 3 petrecuti la Tempo Advertising, 5 la Friends Advertising si 3 la McCann Erickson. A lucrat in special pentru clienti din domeniile telecom si FMCG. In afara de "Noul Rom", a mai semnat campanii precum "Nunta Vodafone" si "Toshiba cu Mircea Badea".
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat realizarea campaniei, impreuna cu Catalin Dobre, celalalt group creative director.
Varsta: 28 de ani
Background: Absolvent al facultatii de filozofie, lucreaza la McCann Erickson de 6 ani. Este, de asemenea, director de creatie dedicat pentru contul Vodafone.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat realizarea campaniei alaturi de Dinu Panescu.
Background: Absolvent al facultatii de filozofie, lucreaza la McCann Erickson de 6 ani. Este, de asemenea, director de creatie dedicat pentru contul Vodafone.
Cum a contribuit la campania Rom: A coordonat realizarea campaniei alaturi de Dinu Panescu.
Varsta: 27 de ani
Background: Florin Florea s-a nascut la Suceava, unde mai tarziu a studiat istoria si a scris primele spoturi radio. La Bucuresti a venit in 2008, pentru prima editie a Scolii ADC*RO (un proiect al Art Directors Club Romania, unde tinerii care vor sa lucreze in domeniu pot invata de la directorii de creatie). Dupa o pauza de cateva luni in care s-a intors la Suceava, a revenit in Capitala, dornic "sa fac treaba alaturi de cei care semnasera campaniile pe care le vazusem la TV, acasa". Din martie 2009 este copywriter la McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: "Pentru Rom American am incercat sa-mi fac cat mai bine treaba de copywriter si sa bag la cap cat mai multe de la colegii cu care am facut echipa".
Background: Florin Florea s-a nascut la Suceava, unde mai tarziu a studiat istoria si a scris primele spoturi radio. La Bucuresti a venit in 2008, pentru prima editie a Scolii ADC*RO (un proiect al Art Directors Club Romania, unde tinerii care vor sa lucreze in domeniu pot invata de la directorii de creatie). Dupa o pauza de cateva luni in care s-a intors la Suceava, a revenit in Capitala, dornic "sa fac treaba alaturi de cei care semnasera campaniile pe care le vazusem la TV, acasa". Din martie 2009 este copywriter la McCann Erickson.
Cum a contribuit la campania Rom: "Pentru Rom American am incercat sa-mi fac cat mai bine treaba de copywriter si sa bag la cap cat mai multe de la colegii cu care am facut echipa".
Varsta: 30 de ani
Background: Lucreaza de 6 ani in McCann Erickson. A absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice si a urmat si un master in Marketing si comunicare, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A fost leader de proiect din faza de strategie pana la implementare si evaluare. De asemenea, a coordonat toate diviziile implicate (media, PR, digital), pe perioada de dezvoltare si derulare a campaniei.
Background: Lucreaza de 6 ani in McCann Erickson. A absolvit Facultatea de Management din cadrul Academiei de Studii Economice si a urmat si un master in Marketing si comunicare, in cadrul aceleiasi universitati.
Cum a contribuit la campania Rom: A fost leader de proiect din faza de strategie pana la implementare si evaluare. De asemenea, a coordonat toate diviziile implicate (media, PR, digital), pe perioada de dezvoltare si derulare a campaniei.
Varsta: 23 de ani
Background: Lucreaza de peste 3 ani la McCann Erickson, pentru clienti precum L'Oreal, Toshiba, Coca-Cola si Kandia Dulce. A absolvit Facultatea de Stiinte Politice, in cadrul Universitatii din Bucuresti si va urma, in viitorul apropiat, un master pe Media Culture la Maastricht University.
Cum a contribuit la campania Rom: Lavinia Vaduva a facut parte din echipa de client service si s-a implicat in executia si implementarea campaniei.
Background: Lucreaza de peste 3 ani la McCann Erickson, pentru clienti precum L'Oreal, Toshiba, Coca-Cola si Kandia Dulce. A absolvit Facultatea de Stiinte Politice, in cadrul Universitatii din Bucuresti si va urma, in viitorul apropiat, un master pe Media Culture la Maastricht University.
Cum a contribuit la campania Rom: Lavinia Vaduva a facut parte din echipa de client service si s-a implicat in executia si implementarea campaniei.
Te-ar putea interesa si: