5 / 7

FHM, aproape opt ani in Romania

“FHM – Revist de gen masculin”. Asa suna mult premiata campanie a FHM Romania din 2004, care pozitiona revista ca fiind prin excelenta masculina. For Him Magazine isi are originile in Marea Britanie, unde face parte din portofoliul grupului Emap. Numara peste 30 de editii locale, dintre care cea din Marea Britanie si-a mentinut, in ultimii ani, tirajul la aproximativ 700.000 de exemplare lunar. In Statele Unite, revista a renuntat, la inceputul lui 2007, la varianta tiparita, aparand exclusiv online.

“FHM Romania are deja sapte ani si jumatate de aparitie pe piata din Romania si s-a impus de multa vreme ca un brand puternic si de calitate in zona revistelor pentru barbati. Calitatea revistei a fost la cote inalte inca de la aparitie si ea s-a mentinut de-a lungul anilor gratie echipei care a contribuit la realizarea ei. OK, acum, dupa aceste cuvinte de lemn care ne dor, sa spunem ca FHM e o revista care seamana cu o delta: e in continua regenerare, isi surprinde mereu cititorii cu ceva nou si ramane super-dezirabila pe o piata care, din pacate, gafaie din ce in ce mai tare”, explica Eduard Tone, redactor-sef FHM Romania, succesul revistei pe care o conduce.

In primii cinci ani de la lansare, FHM a fost constant in tiraje, cu o medie de aproximativ 30.000 de exemplare difuzate lunar. 2005, anul in care au intrat pe piata doua noi titluri “masculine”, Maxim si Men’s Health, a adus o scadere de aproximativ 5.000 de exemplare difuzate lunar, cifra ce s-a dublat in 2006. In prima jumatate a acestui an, FHM a vandut aproximativ 19.000 de copii lunar.

Cine cumpara FHM? “Raspuns oficial: barbatii intre 20-25 de ani, cu studii superioare. Raspuns practic: toti cei care adera la cele trei valori de baza ale brandului: funny, sexy, useful”, declara Eduard Tone.

Diferentele dintre editia romaneasca si cea britanica sunt... “De bugete, evident. Toti cititorii nostri vor un FHM mai consistent in privinta numarului de pagini. Forward catre advertiseri: multumiti-ne cititorii si ei va vor multumi, implicit pe voi! In rest nu exista diferente decit de content local, desigur”, spune redactorul-sef FHM.

Pentru 2008, revista isi propune sa reinceapa cele doua campanii principale ale sale, “Cele mai sexy 100 de femei din lume” si “Covergirl”, dar le promite cititorilor si alte surprize placute.

Editia locala a FHM este editata de Sanoma Hearst Romania, parte a grupului finlandez Sanoma WSOY. Pe langa FHM, portofoliul romanesc al grupului include publicatii ca Beau Monde, Cosmopolitan, National Geographic, Femeia, Mami, Casa si gradina. Anul acesta, Sanoma Hearst a adus pe piata doua titluri cu rezonanta internationala: revista lunara pentru barbati Esquire si revista trimestriala pentru femei Harper’s Bazaar.

Saptamana trecuta, grupul a facut primul pas in online, prin cumpararea retelei de socializare online miresici.ro. Pentru 2008, Sanoma Hearst a anuntat lansarea, in luna martie, a revistei glossy pentru femei Marie Claire.



Revistele pentru barbati - tiraje in scadere pe o piata in crestere



Articole recomandate


Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.