2 / 9

Pahomi, Mediaedge:CIA: Avem nevoie de un studiu sindicalizat

Marius Pahomi, Interaction Business Development Manager Mediaedge:CIA Romania, afirma ca, in calitate de agentie de media care reprezinta interesele clientilor sai si care a contribuit activ atat financiar cat si profesional la realizarea SATI, va sustine orice demers care va “conduce la intarirea rolului unui studiu sindicalizat la nivel de industrie”.

Fara a subestima relevanta datelor oferite pana acum de Trafic.ro, Pahomi sustine ca, desi este un instrument foarte bun, cu o experienta indelungata si o contributie substantiala in dezvoltarea publicitatii online in Romania, clasamentul are insa dezavantajul de a fi un proiect individual al unui singur jucator.

“Credem ca avem nevoie de existenta unui studiu sindicalizat care sa devina unicul sistem de referinta in monetizarea audientei online. Este o etapa fireasca in evolutia oricarui canal media, vezi studiile sindicalizate pentru audiente TV, radio si presa scrisa”, spune Marius Pahomi.

La randul sau, Cristian Manafu, Managing Partner in cadrul companiei Evensys, considera ca masurarea audientei a insemnat un pas important in toate media, iar trecerea la SATI ar fi echivalenta cu “trecerea de la chestionare la peoplemetere in piata TV”.

“Piata online din Romania are nevoie de un instrument de masurare profesionist, independent si recunoscut de publisheri si agentii deopotriva. SATI devine se pare acest instrument dorit. Ramane de vazut cat de bine va raspunde asteptarilor publisherilor si nevoilor agentiilor”, declara Manafu.

In ceea ce priveste relevanta celor doua sisteme de masurare, Cristian Manafu crede ca, daca grupul marilor jucatori opteaza pentru SATI, acest lucru va insemna clar o recunoastere a importantei sale.

“Posibilitatile de masurare si interpretare a datelor sunt nelimitate astazi. Ca si in alte media, industria online trebuie sa aleaga unul. Si este natural sa accepti unul independent si sustinut de jucatorii de pe piata, decat unul dezvoltat de unul dintre jucatori, indiferent ce pozitie ocupa acesta pe piata”, explica Manafu.

De asemenea, reprezentantul Evensys spune ca SATI ar putea sa fie un barometru corect al industriei, iar jucatorii vor trebui sa se alinieze standardelor impuse de acest studiu.

“Anul viitor pe vremea asta, cand ne vom uita in SATI si vom cantari toate controversele aparute in online intre timp, vom putea vedea cat de matura e piata online locala. Trafic va avea ocazia sa devina ceea ce trebuia sa fie de la inceput: o solutie gratuita oferita celor care nu isi permit sa plateasca o masurare profesionista. Si cred ca inca au o piata buna”, conchide Manafu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri