2 / 4

Lipsa de incredere in piata creditelor blocheaza cresterea publicitatii

Daca guvernele vor reusi sa reabiliteze pietele de credit si daca vor implementa programe care sa genereze crestere economica, investitorii in publicitate isi vor redobandi increderea, sunt de parere specialistii Zenith. Schimbarea se va produce pe termen lung si in ritmuri diferite, in functie de regiunile lumii.

La fel ca in alte perioade de recesiune, consumatorii au inceput sa cheltuiasca mai putin, sa economiseasca si sa petreaca mai mult timp acasa. Produsele premium sunt inlocuite cu unele care ofera valoare mare la un pret mic. In sectorul retail, asta inseamna ca magazinele pot atrage noi cumparatori daca reusesc sa demonstreze, prin advertising, ca ofera valoare prin produsele lor. Ca reactie, magazinele premium introduc linii de produse mai ieftine.

In categoria finante investitiile in publicitate au scazut dramatic, insa faptul ca apetitul consumatorilor pentru economisire a crescut inseamna ca publicitatea la anumite produse, cum ar fi depozitele, a crescut la randul ei.

Investitiile advertiserilor din zona FMCG s-au mentinut la un nivel bun, acestia fiind constienti ca au nevoie de publicitate pentru a-si putea vinde produsele. Multi dintre ei si-au pastrat bugetele de anul trecut, reusind totodata sa negocieze contracte mai bune cu furnizorii.

Industria auto are de suferit de pe urma unor probleme pe termen lung, agravate insa nu cauzate de criza financiara, arata raportul Zenith. Restrictiile impuse de guverne, costurile de productie ridicate si alte probleme structurale le-au lasat constructorilor auto margini de profit foarte mici, chiar si in anii de crestere economica. Chiar daca si-au redus puternic productia, jucatorii de pe piata auto au ramas cu stocuri mari nevandute. Situatia nu este la fel de sumbra peste tot. In Franta si Germania, de exemplu, programele guvernamentale au provocat cresterea vanzarilor pe termen scurt si, implicit, o crestere a investitiilor in publicitate. Pe multe piete, marci mai mici, in general straine, au reusit sa castige cota de piata promovandu-si valoarea oferita pentru bani putini.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri