3 / 4

Internetul, singurul mediu care atrage mai multi bani in 2009

In aceasta perioada, consumatorii fac economii petrecand mai mult timp acasa si consumand mai mult TV si Internet.

Internetul este, de altfel, singurul mediu care va atrage anul acesta investitii mai mari decat in 2008, datorita, in principal, inovatiilor posibile in domeniul formatelor publicitare. Zenith prevede o crestere globala de 8,6% a pietei de publicitate online in 2009, un ritm mai lent comparativ cu cele aproape 30 de procente de anul trecut. Cea mai mare parte din crestere va fi generata de publicitatea pe motoarele de cautare. Formatele noi vor avea parte de o ascensiune si mai pronuntata (29,8% pentru video, 29,7% pentru radiourile online si 11,9% pentru podcasturi).
Cota de piata a Internetului din totalul investitiilor in publicitate va creste cu peste patru puncte procentuale anul acesta, pana la 14,6%. Cu toate acestea, in ultimii ani numarul site-urilor a crescut de doua ori mai repede decat bugetele de publicitate online, din care mare parte le revine catorva jucatori mari.

Televiziunea se descurca si ea relativ bine in aceasta perioada. Bugetele pentru TV for scadea cu 5,5% anul acesta, dar cota de piata va creste de la 38,1% la 38,6%, si va atinge un nivel record de 39,3% in 2010. Advertiserii care isi reduc bugetele vor taia cat mai putin de la TV deoarece este mediul pe care il cunosc cel mai bine si de a carui eficienta sunt convinsi. O parte din advertiseri vor profita de avantajul costurilor de publicitate reduse pentru a-si construi brandurile si a-si largi cota de piata, in timp ce altii se vor concentra pe promotii si vanzari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri