3 / 4

Solutii punctuale

Cei doi invitati au dat si sugestii punctuale cititorilor Wall-Street care le-au cerut sfatul in legatura cu propriile afaceri. In cazul unui IMM nevoit sa-si reduca costurile de marketing cu 50%, Horhoianu a sugerat ca proprietarul acestuia sa-si prioritizeze cheltuielile in functie de impactul pe care il au in cresterea afacerii. “Pentru identificarea lor, trebuie inteles care au fost prioritatile in trecut, dar si care sunt noile nevoi ale consumatorilor in prezent si in viitorul apropiat. Se poate face astfel o alegere a prioritatilor unu, doi si trei si, respectiv, daca ele sunt suficiente pentru a asigura cresterea afacerilor.

O solutie pentru o structura de cost eficienta este sa te uiti si la alte zone de cost (productie, transport, cheltuieli administrative), astfel incat, aplicand o prioritizare la nivelul tuturor, sa se ajunga la o forma sustenabila, ce poate asigura cresterea afacerii”, a detaliat directorul de marketing al P&G.

Unui cititor care detine o firma de transport cu vanzari slabe in ultimul an, Felix Tataru i-a sugerat sa-si regandeasca afacerea. “Cand ti-a mers bine, raspundeai unor nevoi ale pietei de atunci. Acum, nevoile s-au schimbat. Gandeste-te ce poti face tu pentru satisfacerea acelor nevoi, adaptandu-ti business-ul, daca e cazul, si nu ce se poate face pentru structura de business pe care o ai. Ca tine probabil sunt multi. Cine va gandi altfel decat ceilalti si se va adapta o sa reuseasca”.

In cazul unui tanar designer de bijuterii, Horhoianu a spus ca e indicat ca acesta sa-si identifice si sa-si inteleaga publicul-tinta, iar apoi sa-si defineasca o strategie concreta de dezvoltare a imaginii brandului de bijuterii, o strategie de comunicare si metode de distributie.

O cititoare a intrebat daca este indicat sa reduca pretul serviciilor de training pe care firma sa le ofera. “Valoarea unui serviciu (ca si a unui oricare alt produs) este data de un cumul de performanta perceputa si pret perceput. Deci a opera doar la nivelul pretului inseamna doar o parte din cum poti imbunatati valoarea serviciului pe care il oferi. O sugestie este, desigur, sa te uiti si la cum poti sa imbunatatesti performanta perceputa a serviciului pe care il oferi. Te poti astfel orienta cum sa iti convingi audienta ca oferi un serviciu care aduce calitate superioara, comparativ cu altele”, a raspuns Horhoianu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri