1 / 4

1. Adidas

Compania germana Adidas va fi greu de batut dat fiind faptul ca este sponsorul oficial al campionatului si detine licenta FIFA de peste 40 de ani. Producatorul german ofera mingea care va este folosita in timpul turneului final, scrie Financial Times.

Oficialii Adidas sustin ca replica mingiei de fotbal este cel mai bine vandut produs la nivel global in timpul campionatului mondial de fotbal. In 2006, peste 10 milioane de mingii au fost vandute in intreaga lume.

De asemenea, Adidas furnizeaza echipamente pentru aproape 60 de echipe nationale de fotbal, din care 12 participa la turneul final din acest an. Printre echipele nationale ce au echipamente produse de Adidas se numara Argentina, Germania, Spania si tara gazda Africa de Sud.

Aceste mentiuni sunt foarte ravnite in industrie datorita vizibilitatii ridicate a brandului. Pe echipamentele selectionatelor apar doar logoul producatorului si cel al FIFA, care reprezinta un important avantaj de marketing.

Mai mult de atat, Adidas a semnat contracte de sponsorizare cu 200 de jucatori de fotbal de top, printre care si Lionel Messi din Argentina, considerat cel mai bun jucator de fotbal al momentului, potrivit Financial Times.

Adidas sustine ca a luat fata rivalului Nike in eforturile de marketing inca dinaintea inceperii Cupei Mondiale. Adidas a raspuns spotului Nike “Write the Future”, cu o parodie video numita World Cup Star Wars in care apar celebritati ca David Beckham, Snoop Dogg si Noel Gallagher.

Adidas vrea ca in acest an sa depaseasca recordul de 1,3 miliarde de euro vanzari din produse pentru fotbal (ghete, tricouri si alte echipamente de acest tip) stabilit in 2008, in timpul Campionatului European de Fotbal. Recordul a venit la doar doi ani dupa turneul final din 2006 cand a inregistrat vanzari de 1,2 miliarde euro.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri