4 / 6

Psihologia momentum-ului creeaza cererea de aur

Atat productia cat si oferta de aur nu sunt sensibile fluctuatiile de pret ale unciei de aur. Cresterea cererii de aur a reprezentat un rezultat al impactului oferit de interesul de asa-zisi investitori ai momentului care aleg un activ in functie de stiri, volum, trend sau pret. Tehnica este de a face ceea ce face majoritatea, adica de a investi in companii de success, actiuni sau metale identificate drept performante, precum aurul.

Rezultatul acestei filosofi a momentului in investitii este ca un fond (SPDR Gold Trust, GLD) detine, de exemplu, mai mult aur decat rezervele oficiale ale Chinei.

Majoritatea investitorilor din ziua de azi sunt investitori ai momentum-ului, insa nu reprezinta o strategie viabila pe termen lung. De ce? Intr-un orizont mai lung de timp, preturile / evaluarile initiale alimentate la inceput de efectul momentului au tendinta de a reveni la medie. Lucruri care nu pot merge la infinit se opresc in cele din urma. Si este important de retinut ca filosofia momentului functioneaza si invers.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri