2 / 4

ALR si ALU Analiza fundamentala

In acest moment emitentii se tranzactioneaza la indicatori de evaluare destul de interesati, P/E calculat la pretul actiunilor de ieri folosind profiturile pe ultimele patru trimestre disponibile este de 9,17 pentru Alro si de 12,43 in cazul Alumil.

Indicatorul P/BV, ce arata pretul unei actiuni pe valoarea contabila, este de 3,2 pentru ALU si de 2,7 in cazul ALR, ceea ce semnaleaza o usoara supraevaluare a titlurilor. Randamentul dividendelor (DIVY), ce caracterizeaza eficienta plasamentului intr-o actiune, este de 6,30% pentru titlurile ALU si de 11,12% in cazul ALR.

Analistul W&C considera ca multiplii la care se tranzactioneaza actiunile ALU nu sunt foarte atractivi. “Este destul de greu de gasit companii similare, dar practic actiunile Alumil Rom se pot cumpara prin compania mama - Alumil Grecia - la aproape jumatate de pret: 4,4x P/E 08, 4x P/E 09 si respectiv 5,25x EV/EBITDA 08, 4,8x EV/EBITDA 09, in plus P/Sales de 0.17x (2008) si 0.16x (2009)”, explica acesta.

Si la capitolul rentabilitatea, compania din Slatina detine rate de crestere mai ridicate decat Alumil. Astfel, rentabilitatea veniturilor pentru ALR este de 18,9%, fata de 8,65% pentru ALU.

Rata de profitabilitate (ROE) a Alro Slatina este de 15,6%, in timp ce pentru Alumil Rom este de 9,48%. Profitabilitatea companiei la valoarea activelor sale ofera inca un avantaj pentru ALR, care detine un ROA de 9,49%, insa in cazul ALU rata de crestere este de doar 3,89%.

ALR a obtinut in primul semestru un profit net de 218,9 milioane de lei (62 milioane euro), in timp ce Alumil a inregistrat un profit de 4,7 milioane de lei (1,3 milioane euro).

Cifra de afaceri neta a producatorului de profile din aluminiu in S1 al 2008 a fost de 51,8 milioane lei (14,7 mil. euro), in timp ce compania din Slatina a obtinut 1 miliard de lei (283 milioane euro).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri