5 / 6

Pe ce se va concentra piata cardurilor din Romania in viitor

Pasul tehnologic urmator pentru cardurile cu cip este cardul de tip contactless ce permite efectuarea tranzactiilor prin simpla apropiere de un POS. “Clientii sunt in general foarte deschisi la noutatile ce aduc simplitate si siguranta in operare si un confort sporit in efectuarea tranzactiilor ori administrarea conturilor”, spune seful departamentului carduri al bancii ING care are peste 99% din carduri compatibile EMV (cip).

MasterCard ii va sustine pe partenerii sai financiari pentru a raspunde nevoilor pietei, iar un exemplu in acest sens sunt cardurile cu chip. „Totodata, vom continua sa aducem pe piata locala programele MasterCard PayPass™, pe care in 2008 le-am introdus in premiera in Romania. Platile contactless, care stau la baza acestor programe, sunt utile pentru consumatori, deoarece reduc considerabil timpul pe care acestia sunt nevoiti sa il piarda pentru cumparaturile de valoare mica”, explica oficialul MasterCard.

O alta noutate pentru piata romaneasca sunt cardurile prepaid, lansate in primavara impreuna cu Posta Romana si APS – Advanced Payment Solutions. „Aceste produse sunt utile persoanelor care nu au un cont bancar, iar in Romania exista un potential ridicat privind aceste instrumente de plata. In decursul anului 2009, urmarim sa diversificam oferta de produse pe acest segment”, spune Mateescu.

In acest sens, ING Group a lansat in Romania la sfarsitul anului trecut un pilot ce se afla acum in derulare si care se bazeaza pe o tehnologie complet noua NFC ( Near Field Communication) ce permite efectuarea de tranzactii contactless prin intermediul unui telefon mobil.

Produsul se numeste ING Mobile Payment si se bazeaza pe un card Maestro Paypass implementat intr-un telefon Nokia 6212 cu capabilitati NFC. Produsul reprezinta o premiera internationala in domeniu pentru ca permite reincarcarea cardului Maestro prin intermediul conexiunii GPRS a telefonului. “Clientul poate in acest fel sa reincarce “portofelul “ telefonului sau oriunde s-ar afla, fara sa mai mearga la banca”, spune Apolzan.

MasterCard tinteste, de asemenea, programele de loializare a clientilor. „Un produs lansat recent in Romania este cardul de credit Gold Miles & More, care s-a bucurat de mare succes pe plan international. Noutatea acestui produs este ca ofera beneficii din partea mai multor parteneri, iar clientii sunt rasplatiti pentru platile cu cardul, cu bonusuri in mile premium”, specifica Mateescu.

La finele anului trecut, 11,5 milioane de carduri erau active pe piata autohtona in intregul sistem.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri