3 / 4

Care sunt recomandarile daca achizitionam o locuinta noua?

In cazul in care achizitionam o locuinta noua prin oricare dintre cele doua tipuri de credite este necesar sa fim atenti la cateva detalii, care de altfel pot face diferenta intre o tranzactie esuata si una de succes.

Astfel, in primul rand este necesara verificarea intregului set de documente pornind de la actele de proprietate ale terenului pe care a fost edificat imobilul si autorizatia de construire. Apoi, trebuie ca cel care achizitioneaza sa fie atent si la actele de dezmembrare ale imobilului pe apartamente (daca este cazul), procesul verbal de receptie la terminarea lucrarilor incheiat cu autoritatile si nu in ultimul rand trebuie studiata documentatia cadastrala.

Nu uitati de importanta pe care o are accesul la un drum public si verificarea acestei posibilitati din punct de vedere legal. “In cele mai multe cazuri cumparatorului i se transmite o cota de proprietate din terenul ce constituie drum de acces pana la drumul public (sau i se constituie un drept de servitude asupra acestui teren)”, explica Anca Bidian (foto), CEO Kiwi Finance. Este, de asemenea, importanta transmiterea unei cote de proprietate din spatiile destinate utilizarii comune, de exemplu spatii verzi sau spatii de joaca.

Totodata, verificati conectarea la utilitati a imobilului in momentul incheierii contractului de vanzare cumparare. “Este un aspect foarte important si care poate afecta atat utilizarea, cat si valoarea unei astfel de locuinte”, specifica Bidian.

Trebuie sa existe precizarea raspunderii vanzatorului pentru viciile constructiei. Astfel, cumparatorul poate solicita efectuarea reparatiilor necesare daca va fi nevoie. “Sub nicio forma nu recomandam renuntarea expresa la aceasta raspundere prin actul de vanzare-cumparare”, a tinut sa precizeze CEO-ul Kiwi Finance. Si nu uitati sa cercetati ce obligatii isi asuma cumparatorul (in special cele pecuniare) in situatia in care imobilul va fi administrat obligatoriu in primii ani de catre o firma de administrare.

Inainte de incheierea contractului este necesara verificarea calitatii finisajelor conform celor mentionate in antecontractul de vanzare-cumparare.

Trebuie facuta precizarea expresa de penalitati si termene ferme de plata in situatia in care vanzatorului ii mai raman obligatii de respectat ulterior incheierii contractului de vanzare-cumparare. De exemplu, finalizare spatii comune etc.

In cazul in care imobilul va fi predat la o data ulterioara incheierii contractului de vanzare-cumparare, oficialul Kiwi Finance recomanda in primul rand ca aceasta data sa fie precizata in mod expres, fara posibilitatea prelungirii unilaterale a lui de catre vanzator. Dupa care este, de asemenea, foarte importanta mentionarea expresa de penalitati si termene ferme de plata a acestor penalitati si nu in ultimul rand mentionarea posibilitatii denuntarii unilaterale de catre cumparator a contractului de vanzare-cumparare in situatia nerespectarii termenului.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri