6 / 7

Ce ofera piata?

Planurile pentru copii sunt produse financiare care indeplinesc doua functii importante: permit parintilor sa economiseasca treptat pentru a putea sa le ofere copiilor un sprijin financiar la majorat si, pe de alta parte, ofera protectie financiara.

“Astfel, indiferent de valoarea primelor platite pana in momentul producerii riscului, daca parintele care a incheiat polita decedeaza sau sufera o invaliditate permanenta, asiguratorul preia plata primelor, astfel incat copilul beneficiaza integral de indemnizatia de asigurare la sfarsitul perioadei de plata a primelor”, explica Coman, despre produsele oferite de ING.

ING Asigurari de Viata are la aceasta data in portofoliu doua tipuri de planuri financiare pentru copii: un produs traditional (Academica) si un produs de genul unit-linked, polita de asigurare cu componenta investitionala (Debut 18) pentru cei cu apetit mai mare la risc.

Un plan financiar pentru copii poate fi incheiat inca din prima zi de viata a copilului. Perioada de plata a primelor este de minim 5 ani, iar frecventa de plata a primelor poate fi lunara, trimestriala, semestriala sau anuala, depinde de produsul si compania aleasa. In cazul ING, de exemplu, alaturi de parinti, la un plan financiar pentru copii pot sa contribuie cu prime suplimentare si alti membri ai familiei, iar varsta minima la care copilul are acces la suma acumulata este de 18 ani.

In functie de produs, la terminarea perioadei de plata a primelor, banii acumulati pot fi platiti esalonat (sub forma de rente anuale pe o perioada de 5 ani) sau intr-o singura transa. Clientii care au cumparat un plan financiar pentru copii de la ING platesc o prima medie anuala de 1.250 de lei in cazul politelor Academica si peste 1.750 de lei pentru Debut 18.

“Planurile financiare pentru copii, care ocupa circa 29% din totalul vanzarilor noi in portofoliul ING sunt urmate de planurile financiare cu componenta de economisire si de planurile de protectie - fiecare dintre cele doua categorii reprezentand aproximativ un sfert din vanzarile noi.
In aceste conditii, se poate spune ca cele mai importante obiective pentru care clientii aleg sa incheie o asigurare de viata in aceasta perioada sunt grija de a le oferi copiilor un viitor financiar sigur si dorinta de a face economii”, declara Coman.

Aviva are in portofoliu un produs cu component investitionala de tip unit-linked pentru copii (Bursa de studii). Produsul lansat in luna iunie 2008 este pe un trend ascendent in vanzari, potrivit conducerii companiei. “In acest moment ponderea vanzarilor acestor produse in portofoilul Aviva este undeva la 25-30%”, a declarat Rouf.

Generali are la aceasta data in portofoliu o polita de asigurare pentru copii (Majorat), care va fi dezvoltata prin diverse campanii de marketing si comunicare, insa Generali se gandeste si la lansarea unei polite tip unit-linked pentru copii, potrivit celor spuse de Racoveanu. „In termeni de business, produsul are o pondere de circa 15% in portofoliul de asigurari de viata al Generali Asigurari si estimam o crestere a acestei ponderi in perioada urmatoare”, detaliaza Racoveanu.

BCR Asigurari de Viata
a dezvoltat un produs de economisire destinat copiilor, (Renta de studii Magister). Aceasta imbina caracteristicile unui produs de economisire si protectie, permitandu-i copilului sa beneficieze, la varsta aleasa de parinte, de o suma de bani garantata la care se adauga capitalizarea realizata pe perioada contractului.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri