3 / 5

ING: Este nevoie de lichiditate

In aprilie, ponderea investitiilor ING Fond de Pensii in actiuni era de 3,7%, mai mare decat media totala de 2,5%, conform buletinului lunar al CSPP.

Statistic, alocarea activelor este pilonul principal al performantei pe termen lung al unui fond, dar este dificil de aplicat o viziune strategica in cazul unui sistem cu garantii relative, iar clasele de risc actuale ale fondurilor de pensii ignora riscul de piata, punand un accent important pe riscul de credit, a explicat Horia Braun-Erdei, director de investitii la ING Fond de Pensii.

“In cazul pietei romanesti de capital, lipsa datelor statistice pentru perioadele lungi de timp face dificila delimitarea pe clase de active pe baza istoricului de risc si rentabilitate”, a explicat el.

In opinia sa, riscul de piata este sistematic pentru piata romaneasca de capital, poate fi diversificat prin investitii pe piete externe, dar este nevoie si de metode de acoperire a riscului valutar.

Pe de alta parte, riscul de dobanda este unul latent, din cauza amortizarii titlurilor cu venit fix, insa va deveni material odata cu trecerea la marcarea de piata.

“Riscul valutar apare in situatia in care investitia este intr-o moneda diferita de cash-flow-uri. Exista instrumente de hedging, insa lichiditatea si transparenta in marcarea in piata pot reprezenta probleme”, a continuat directorul de investitii al ING Fond de Pensii.

Astfel, bursa nu ofera o alternativa viabila, cata vreme volumele de tranzactionare pentru instrumente de timp futures sau optiuni pe valute sunt foarte reduse.

Erdei spune ca este necesara operabilizarea unor metode de acoperire a riscurilor fondurilor de pensii, in special a celui de piata, aplicarea unor strategii defensive in perioade de scadere puternica devenind foarte dificila, mai ales in cazul unor fonduri mari.

“Este nevoie de lichiditate”, a conchis directorul de investitii.

ING Fond de Pensii este primul jucator din piata, cu o cota in functie de active de 38,9% si in functie de participanti de 33,9%, cu 1,24 milioane de clienti, din totalul de 4,2 milioane.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri