6 / 7

Companiile au nevoie de mai putini angajati prezenti permanent la birou

Companiile care detin un portofoliu tipic de spatii de birouri inchiriate in majoritatea capitalelor europene pot economisi pana la 30% prin adaptarea utilizarii spatiului la bunele practici ale pietelor locale, potrivit datelor DTZ.


O companie tipica de prestari servicii care ocupa spatii de birouri in 10 capitale europene importante pentru 1.000 de angajati poate economisi pana la 1,5 mil euro/an - care, avand in vedere raportul cost-venituri, echivaleaza cu o crestere a EBITDA de aproximativ trei procente.


Progresul tehnologiei si lucrul colaborativ au fost factorii care au determinat schimbarea modului de utilizare a spatiilor de birouri in Europa, chiar si in tari traditional rezistente la schimbare. Ca urmare a acestei schimbari companiile multinationale se pot afla in situatia unei lipse de sincronizare cu bunele practici de pe pietele locale.


“Practicile europene privind spatiul de lucru au evoluat rapid in ultima perioada, companiile avand nevoie de mai putini angajati care sa fie prezenti permanent in birou. Acest lucru are un efect de domino asupra densitatii spatiilor de lucru, insa chiriasii continua sa ocupe un spatiu mai mare decat cel de care au efectiv nevoie”, spune James Maddock, Head of Global Support Services la DTZ.


O re-examinare a spatiului total alocat fiecarui angajat poate fi, asadar, un exercitiu foarte util pentru chiriasi.


”Companiile, cautand sa faca economii din portofoliul lor imobiliar, urmaresc de obicei chiriile, si astfel pot ajunge sa ocupe spatii in zone mai putin dezirabile. Totusi, cele mai mari economii nu se genereaza neaparat prin schimbarea locatiei – ci dimpotriva. Re-evaluarea densitatii spatiilor de lucru permite managerilor imobiliari sa gaseasca cea mai buna solutie pentru provocarea traditionala ”cost” sau “talent”. Asta inseamna ca pot face economii ramanand sau mutandu-se intr-o locatie prime pentru a pastra sau atrage cei mai buni oameni", a explicat Madalina Cojocaru (foto) Head of Office Department DTZ Echinox.


Aceste cifre au rezultat dupa ce DTZ a lansat Global Occupier Metrics , un instrument dezvoltat pentru a facilita efectuarea de catre chiriasi a calculelor privind costurile de ocupare in peste 130 de piete globale de birouri si logistica. Acest instrument online dezvoltat de DTZ ofera simulari de costuri de ocupare si peste 100 de indicatori cheie de performanta si criterii de referinta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri