4 / 7

Segmentul de retail, randamente de 7,5%

Romania, cu cei peste 21,7 milioane de consumatori, este piata numarul doi ca marime din regiune pentru bunuri si servicii. Aproximativ 40% din spatiile comerciale din Romania se afla in Bucuresti, care este si cea mai importanta piata pentru sectorul de retail. Alte orase importante cu stocuri semnificative de spatii comerciale sunt Timisoara, Brasov, Cluj, Constanta, Ploiesti, etc.

Oferta actuala de centre comerciale moderne din Bucuresti este aproximata la 570.000 de metri patrati. Pana la sfarsitul lui 2008, se asteapta adaugarea altor 750.000 de metri patrati de spatii comerciale, un nivel inca scazut in comparatie cu celelalte metropole est europeene.

Randamentele pentru spatiile comerciale au scazut de la 10,5% in 2005 la 7,5% in 2007, cifra care va inregistra fluctuatii nesmenificative in anul urmator si care este inca superioara celor inregistrate in celelalte tari din Europa Centrala si de Est.

In majoritatea oraselor mari din Romania, exista oportunitati excelente pentru dezvoltarea unor centre comerciale de mari dimensiuni, completate de un hypermarket sau un supermarket de calitate, avand in vedere ca potentialul de crestere al pietei de retail din Romania este foarte promitator pentru urmatorii 3-5 ani.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri