2 / 4

Cum accepta proprietarii

In ceea ce priveste atitudinea proprietarilor atunci cand vine vorba de renegocierea unui contract, Mihaela Raducanu spune ca, in mare parte, acestia au inteles situatiile si au acceptat, majoritatea avand propriile afaceri si fiind in situatii similare.

„Cred ca piata s-a maturizat, iar proprietarii au inteles ca nu este o toana a chiriasului. Cei mai multi au preferat sa aiba un chirias bun pe toata perioada contractului, dar au fost si proprietari mai putin flexibili. Nu a fost vorba de un refuz total, ci de o atitudine de tipul «hai sa vedem ce putem face pentru a trece cu totii cu bine peste aceasta perioada»”, afirma consultantul Regatta.

Mai greu au mers renegocierile din tara, unde proprietarii au fost persoane fizice, iar chiria reprezenta singurul lor venit. In cazul in care proprietarul avea un business, atunci intelegea si situatia chiriasului mai repede.

In mare parte, renegocierile au adus chiriile chiar si pana la nivelul din anul 2005. Pentru cei care au vrut sa isi renegocieze suprafata, serviciul lansat de Regatta a fost o solutie mai simpla decat subinchirierea, caz in care chiriasul ramanea oricum cu responsabilitatea de a plati chiria.

In cazul proprietarilor care nu au acceptat in niciun fel renegocierea, chiriasul a avut varianta iesirii din contract, cu costurile aferente.

„Astazi, daca un chirias vrea sa intrerupa contractul si sa isi gaseasca alta locatie la un pret mai mic, o poate face, platind daunele stipulate in contract. Insa in urma cu un an, nu aveau aceasta posibilitate, pentru ca nu aveau o alta varianta, un alt spatiu disponibil. Acum sunt spatii libere inclusiv in zona Dorobanti, ceea ce nu se intampla in trecut”, explica Mihaela Raducanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri