1 / 4

Modelul unui mall evreiesc

Centrul comercial Golden Mall, dezvoltat de catre Gindi Group, este in prezent in proces de extindere, urmand ca, la finalizare, sa devina cel mai mare mall din Israel, cu o suprafata inchiriabila de 80.000 mp, putin mai mare decat cea a proiectului Controceni Park, dezvoltat de AFI Europe in Romania.

Chiriile variaza intre 40 si 90 dolari/mp/luna, in functie de nivelul la care este inchiriata suprafata. Astfel, cele mai mici chirii sunt la etajul al doilea, intre 40 si 60 dolari/mp/luna, in timp ce la parter chiriile variaza intre 90 si 150 dolari/mp/luna.

“Golden Plaza a fost deschis in urma cu 15 ani, iar o data la doi-trei ani a fost extins. Chiriile au crescut proportional cu vanzarile retailerilor, respectiv cu aproximativ 30% in fiecare an”, povestesc reprezentantii Gindi.

Mall-ul are 270 de magazine, insa pentru moment nu mai are supermarket. In urma cu patru ani, contractul cu supermarketul existent a fost reziliat pentru motive de neplata a chiriei. In locul vechiului retailer, au venit alti 40 de chiriasi. Golden Mall va avea din nou supermarket in faza a doua, care va fi inaugurata in vara anului viitor.

“Au fost branduri care, pur si simplu, nu au rezistat pe piata evreiasca. De exemplu, Starbucks a parasit mall-ul dupa patru ani, pentru ca nu facea fata concurentei cu brandul italian Arcaffe”, spun oficialii Gindi.

Pe langa Golden Mall, dezvoltatorul israelian a mai finalizat proiectul Ha’Giva Mall, un street mall cu 70 de magazine, ce a fost vandut deja societatilor de asigurare Harel si Dikla, pentru suma de 50,1 milioane de dolari (36 milioane de euro).

In prezent, pe langa extinderea Golden Mall, mai are in dezvoltare centrul comercial Gindi Plaza Mall, ce va fi livrat in trimestrul al doilea din 2011, dupa o investitie de 68,4 milioane de dolari (49 milioane de euro).



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri