1 / 5

"Nimeni nu se gandea ca un asa proiect va fi o teapa"

„Patru blocuri fac cat 1.000 de cuvinte”, acesta era sloganul sub care dezvoltatorul Euro Habitat lansa in anul 2005 proiectul Planorama, amplasat pe Strada Doamna Ghica, din Bucuresti. Cele patru blocuri au fiecare cate 15 etaje si totalizeaza 1.104 apartamente.

Dragos Dehelean (foto), director general al agentiei de consultanta in comunicare online Selenis si unul dintre clientii Planorama, ne-a povestit cum a platit aproape 100.000 de euro pentru un apartament in care trebuia sa se mute inca din vara anului 2007.

La inceputul anului 2006, el a semnat contractul de achizitie pentru un apartament cu trei camere in blocul T3 al ansamblului Planorama, primul bloc care urma sa fie livrat. A achitat aproximativ 95.000 de euro din cei 102.000 de euro, cat era valoarea totala a apartamentului, impreuna cu locul de parcare. Restul sumei, de circa 7.000 de euro, trebuia sa fie achitata la procesul de receptie a apartamentului, adica in data de 6 iulie 2007.

„Agentul de vanzari mi-a prezentat la acea vreme o macheta a proiectului, a promis ca ne va trimite imagini cu evolutia santierului, totul parea stralucitor si nimeni nu se gandea ca un asa proiect, cu peste o mie de apartamente, urma sa fie o teapa”, povesteste directorul Selenis. (Comentati situatia pe forumul Wall-Street)

Colaborarea dintre cumparator si client a continuat pana in vara anului 2007, cand era planificata mutarea in noul apartament. Atunci data livrarii a inceput sa fie amanata, prima amanare fiind pentru toamna aceluiasi an. La sfarsitul verii insa, constructorul Planorama, compania turca Yapitek, a intrat in procedura de faliment.

Explicatia unei alte intarzieri a fost astfel acceptata de catre clienti, mai ales ca dezvoltatorul Euro Habitat isi punea mari sperante in noul constructor, compania israeliana Danya Cebus, cunoscuta pe piata locala prin constructia centrului comercial AFI Palace Cotroceni Mega Mall, dezvoltat de AFI Europe.

„Din primavara anului 2008, vocea agentului de vanzari a inceput sa tremure si ultimul termen de livrare a fost august 2008. Dupa aceasta data, nu a mai existat un deadline”, isi aminteste Dragos Dehelean.

De atunci, directorul Selenis, ca si alti cumparatori ai proiectului, a incercat sa afle cand se va putea muta in apartamentul pe care l-a platit, insa raspunsurile din partea dezvoltatorului au fost tot mai neclare. Pe site-ul proiectului insa, dezvoltatorii au anuntat inca din octombrie 2008 ca apartamentele din T3, primul bloc construit in care si-a cumparat si Dehelean locuinta, au inceput sa fie receptionate de catre clienti.

In prezent, la mai bine de doi ani de cand Planorama trebuia sa fie livrat, clientii au inceput sa actioneze dezvoltatorul Euro Habitat in instanta. Unul dintre cumparatori, care a platit un avans de 25% din valoarea apartamentului, respectiv 20.000 de euro, spune ca are un executor judecatoresc pentru o conventie scrisa cu titlu executoriu care trebuia onorata pana in data de 20 mai a.c., insa nu a fost.

“Am incercat sa reziliez contractul, insa reprezentantii Planorama au spus ca momentan au un buget limitat, iar rezilierea contractelor nu este prioritara pentru ei”, ne-a declarat un al cumparator, care a dorit sa isi pastreze anonimatul.

Contactati de Wall-Street, reprezentantii Planorama au refuzat sa comenteze orice declaratie a cumparatorilor. “Managementul Euro Habitat ne-a interzis orice discutie cu reprezentantii presei. Raspunsul la orice intrebare este «No comment»”, a declarat Alexandru Dima, sales manager in cadrul proiectului Planorama.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri