2 / 4

Se cauta profilul clientului

Una dintre problemele cu care se confrunta retailerii este lipsa datelor despre clientii mall-ului, profilul acestora fiind foarte slab conturat.

“Dezvoltatorii trebuie sa incerce sa cunoasca mai bine clientii, sa inteleaga cine sunt acei oameni, ce vor sa cumpere, cat pot cheltui si cum ii putem face sa revina. Este important sa intelegem cine este clientul nostru si aici cred ca proprietarii mall-urilor nu se implica suficient”, afirma Grigoris Zarifopoulos, general manager al Marinopoulos S.A., companie care a adus brandul Gap in Romania.

Pana in prezent, Gap a inchiriat spatii in Baneasa Shopping City, Plaza Romania si Sun Plaza, iar acum cauta un spatiu stradal tot in Bucuresti.

Grigoris Zarifopoulos considera ca proprietarii mall-urilor trebuie sa isi promoveze mai mult proiectele, iar retailerii sa isi consolideze brandul, atat inainte cat si dupa deschiderea unui centru comercial.

“Nu planuim sa reducem cheltuielile dupa deschidere, vom investi in administrarea mall-ului, in special in curatenie si in activitati de comunicare. In acelasi timp, cerem retailerilor sa vina cu marfa noua si la timp, altfel, indiferent de cat de mici vor fi chiriile, intregul sistem va esua”, afirma Reuven Havar, CEO al AFI Europe Romania, dezvoltatorul AFI Palace Controceni.

Un avantaj in relatia dintre retaileri si dezvoltatori a fost chiar aceasta perioada de criza, este de parere Radu Niculescu, general manager al RED, dezvoltatorul centrelor comerciale Armonia. El spune ca acum, cand piata a inghetat, toata lumea are mai mult timp pentru discutii, pentru negocieri, lucru benefic atat pentru chiriasi, cat si pentru proprietari.

“Din pacate, in Romania notiunea de confidentialitate in business nu exista. Daca un retailer obtine o reducere a chiriei, imediat isi suna un prieten si-i spune, astfel incat a doua zi, negocierile nu mai sunt in doi, ci in grup. Este adevarat ca dezvoltatorii si retailerii trebuie sa lucreze impreuna, dar asta se traduce prin a se aseza amabil la aceeasi masa, nu prin a vorbi pe la colturi”, explica Radu Niculescu.

Dezvoltatorul RED a fost primul proprietar care a decis sa inchida un mall in Romania, motivand ulterior ca proiectul va fi repozitionat si redeschis peste cel mult noua luni.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri