3 / 4

"Transparenta ramane o problema in Romania"

In ceea ce priveste piata de retail, oferta de spatii comerciale din Budapesta a crescut puternic in ultimii ani, insa chiriile raman ridicate, iar rata de neocupare, scazuta in proiectele bune.

„Marele obstacol pentru piata de retail din Ungaria este lipsa unei alte piete mari in afara de Capitala. Din acest punct de vedere, Ungaria ofera posibilitati limitate pentru extinderea retailerilor”, afirma Thierry Delvaux, de la Jones Lamg LaSalle.

Romania, in schimb, are si alte orase dezvoltate din punct de vedere al pietei de retail, precum Timisoara, Iasi sau Cluj. Ce ii lipseste insa Bucurestiului este o artera stradala de spatii comerciale, asa cum este Vaci Utca (foto) sau Vaci Street in Budapesta, unde sunt prezenti retaileri precum Zara, H&M, Mango, ESPRIT, Douglas AG, Swarovski, Hugo Boss, Lacoste sau Nike.

„Ambele tari, dar mai ales Ungaria, se confrunta cu o problema de perceptie in randul investitorilor in Europa de Vest. Riscurile asociate cu ambele tari sunt intr-un fel umflate, desi majoritatea investitorilor prezenti in aceste doua piete continua sa caute oportunitati de investitii”, mai spune Delvaux.

Astfel, in timp ce Romania ofera, pe termen lung, un potential mult mai mare decat Ungaria, pietele de birouri si de retail nu sunt la fel de dezvoltat ca cele din Ungaria. „In plus, transparenta ramane o problema importanta in Romania”, a incheiat seful Jones Lang LaSalle.

Jones Lang LaSalle este una din cele mai mari companii de consultanta imobiliara din piata locala, fiind si agent co-exclusiv pentru inchirierea centrului comercial AFI Palace Cotroceni. Compania a mai intermediat in toamna vanzarea proiectului Modul Shopping Center din Targoviste, in schimbul sumei de circa 4,3 milioane de euro.





Inapoi la articol

Setari Cookie-uri