4 / 6

Costuri de cateva mii de euro pe luna

“In internet, oamenii sunt cei care fac diferenta”, raspunde Matei Malos, de la MagazinulDeCase.ro, cand este intrebat care sunt cele mari costuri ale unui portal imobiliar.

“Spre deosebire de alte businessuri unde pot fi mai importante stocurile sau materia prima, in internet principalele investitii sunt in oameni. Al doilea element foarte important il constituie marketingul, pentru ca o strategie buna de marketing va face diferenta pe aceasta piata”, explica Malos.

Ceva mai concreta, Silvia Vilceanu, de la imobiliare.net, spune ca, daca luam in calcul numai costurile directe, pentru orice site, trebuie avut un buget destinat colocarii, mentenantei si salariilor programatorilor implicati direct in proiect. „Suma minima pentru a putea intretine un site imobiliar se ridica la cateva mii de euro pe luna”, afirma Vilceanu.

Agentie.Net, reteaua din care face parte imobiliare.net, estimeaza afaceri de circa 250.000 euro pentru anul in curs. „Este o suma mult sub 2007 si chiar sub 2008, dar depaseste estimarile noastre care erau ceva mai pesimiste la inceputul anului”, incheie Silvia Vilceanu.

Printre portalurile imobiliare lansate sau relansate in acest an se mai numara: CaseFaraIntermediari.ro - un business al sotilor Gabriela si Valentin Enescu, impreuna cu Xenia Dragoescu (investitie de 35.000 euro), industrial-romania.ro – lansat de Cushman & Wakefield (investitie de 15.000 euro), Proiecte.biz - site al retelei Agentie.Net (investitie de 15.000 euro) si versiunea beta.imobiliare.ro, ( investitie de 160.000 euro).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri