5 / 6

Avantaje si dezavantaje pentru un posibil investitor

Marius Ghenea (foto), presedintele Fit Distribution, grup din care fac parte PCfun si ElectroFun, afirma ca accesul broadband si tendintele de utilizare a internetului sunt in dezvoltare rapida, ceea ce inseamna ca tot mai multi oameni sunt pregatiti sa caute informatii sau sa faca tranzactii online, inclusiv in domeniul imobiliar.

“Prin proliferarea filosofiei web 2.0, respectiv tot ce tine de implicarea utilizatorilor ca si interactiune online, toti cei care sunt parte la proces (n.r: cumparatori, vanzatori, intermediari) devin in mod clar mai productivi cand utilizeaza o platforma online din acest domeniu”, afirma Ghenea.

Managerul este de parere ca un argument secundar, dar care nu trebuie neglijat cu privire la investitiile recente in portaluri de imobiliare, este insasi criza puternica, din cauza careia multe firme din domeniu au inceput sa fie din ce in ce mai creative in a gasi si califica un numar cat mai mare de clienti, de a migra online ca si solutie “de criza” pentru a continua sa realizeze vanzari, cumparari sau intermedieri de imobile.

Din punctul sau de vedere, avantajele actionarilor unui portal imobiliar constau in informatie mult mai detaliata, mai specifica si mai relevanta, eventual chiar in timp real, daca vorbim de licitatii sau altele asemenea. In plus, exista posibilitatea de a lua parte in mod activ la acest proces, indiferent de pozitia in care respectiva persoana o ocupa in “lantul trofic” al industriei de imobiliare.

“Dezavantajele pe care le-as vedea pentru cei implicati sunt legate in principal de «democratizarea» informatiei care vine odata cu internetul si mai ales cu web 2.0: comisioanele agentiilor scad, cum scade si posibilitatea unor vanzatori de a specula anumite proprietati, pentru ca totul este mult mai usor de vazut, analizat si comparat”, a mai explicat Ghenea.

In ceea ce priveste o eventuala investitie intr-un astfel de site, presedintele Fit Distribution spune ca are senzatia ca unii dintre cei care fondeaza asemenea portaluri nu au experienta si intuitia necesare pentru a face o buna afacere pe internet in domeniul respectiv.

“Nu este suficienta doar o platforma online de buna calitate, cum nu este suficienta nici doar o cunoastere si intelegere semnificativa a pietei relevante. O combinatie intre cele doua competente ar fi probabil varianta castigatoare pentru un astfel de start-up online, cu o ultima conditie: sa mai existe si un investitor care sa creada in acest proiect”, a incheiat Marius Ghenea.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri