4 / 5

Relatia dintre retaileri si dezvoltatori in 2009

„Am ajuns la concluzia ca relaţia dintre retaileri si dezvoltatori nu este caracterizata exclusiv de renegocierea chiriilor”, afirma Iulian Dascalu, cel mai mare proprietar de centre comerciale di piata locala.

Mai mult ca in alti ani, Dascalu a invatat in 2009 ca succesul unei colaborari are la baza intelegerea reciproca a partenerilor, cunoasterea temeinica a pietei si a consumatorului tinta si stabilirea unor tinte clare si tangibile.

Trebuie analizate produsele sau serviciile pe care un retailer le ofera clientilor, adaosurile comerciale practicate, oportunitatea obtinerii profitului din adaos comercial mare sau rulaj de marfa, personalul angajat si calitatea serviciilor oferite de acestia, in ce fel sunt adaptate colectiile la sezon si promptitudinea cu care vin in intampinarea solicitarilor cumparatorilor”, a incheiat Iulian Dascalu.

Una dintre problemele retailerii, mentionata in cadrul unui seminar organizat de Consiliul International al Centrelor Comerciale (ICSC), a fost lipsa datelor despre clientii mall-ului, profilul acestora fiind foarte slab conturat.

“Dezvoltatorii trebuie sa incerce sa cunoasca mai bine clientii, sa inteleaga cine sunt acei oameni, ce vor sa cumpere, cat pot cheltui si cum ii putem face sa revina. Este important sa intelegem cine este clientul nostru si aici cred ca proprietarii mall-urilor nu se implica suficient”, spunea in toamna Grigoris Zarifopoulos, general manager al Marinopoulos S.A., companie care a adus brandul Gap in Romania.

Citeste si Un an al extremelor pentru piata spatiilor comerciale din Romania.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri