4 / 5

Principii de business

Alexander Hergan s-a nascut acum 63 de ani in Bucuresti, a locuit o perioada in Statele Unite, unde a pus bazele a opt companii, iar in ultimii ani s-a concentrat asupra activitatilor din Romania. „In SUA am inceput 8 companii de la zero, dintre care am vandut doua. In prezent, ma concentrez pe activitatile din tara si ma consider rezident in Romania, intrucat petrec peste 181 din zilele anului aici”, spune Hergan.

Grupul Avrig 35, infiintat in anul 1999 de patru investitori americani, detine peste 100 de companii in Romania, majoritatea cu activitati in real estate, insa si din alte domenii, precum: arhitectura (Studio Proiectare 35), televiziune (Pratech Production), constructii si echipamente (Flexxelf, Lifetime Glazing Solutions Grup, Echipamente Constructii Montaj) sau asset management (Strategic Asset Management).

De profesie inginier, Hergan spune ca, indiferent de business-ul pe care il desfasori, trebuie sa tii cont de cateva principiii simple, iar cel mai important este sa fii atent la nevoile pietei, sa stii sa le asculti. O incalcare evidenta a acestui principiu este activitatea de specula, des intalnita in ultimii ani pe piata imobiliara.

“Nu ma intereseaza specula. De exemplu, nu am cumparat niciodata terenuri cu scopul de a le vinde peste cativa ani cu cativa euro in plus pe metru patrat. Orice teren cumparat inseamna ca are deja un proiect bine gandit, cel putin in mintea mea”, explica Hergan.

Seful Avrig 35 mizeaza si pe respectarea cuvantului dat, chiar daca in real estate pare un cliseu des invocat. “Clientii trebuie sa aiba incredere in tine, pentru a avea apoi incredere in proiectele si in serviciile tale. Nu ies des in presa, dar atunci cand anunt ceva inseamna ca se va indeplini asa cum am spus, la timpul promis”.

Pe langa faptul ca nu apare in presa, Hergan recunoaste ca nici nu citeste prea des publicatiile din Romania. “Sunt multe interese ascunse si cred ca daca as citi mai des stirile, gandirea mea nu ar mai fi la fel de limpede. Cand citesti un articol intr-un ziar, fara sa vrei te lasi influentat, iti pui intrebari care te pot duce in directia gresita”, afirma Alexander Hergan.

In cele din urma, totul tine de onestitatea omului cu care lucrezi, spune directorul Avrig 35, indiferent de piata in care activezi. “Fiecare are un job de indeplinit, este evident, insa conteaza cum il face. Onestitatea partenerului de afaceri te determina sa lucrezi sau sa mai nu lucrezi in viitor cu el”, a incheiat Hergan.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri