2 / 4

"Situatia Tiago Mall Oradea nu este o surpriza"

Situatia Tiago Mall Oradea nu este o surpriza, afirma Oana Iliescu (foto), joint managing director al companiei de consultanta imobiliara DTZ Echinox. Un centru comercial dezvoltat in afara orasului, pe verticala, cu doua niveluri, fara o ancora puternica de food si fara masa critica, respectiv un minim relativ de 25.000 mp inchiriabili, nu putea sa functioneze nici in conditii normale de piata.

“Deznodamantul acestui proiect era previzibil, intrucat vizavi s-a dezvoltat un alt centru comercial (n.r: ERA) pe o suprafata mult mai mare si cu o ancora puternica de food (n.r: Carrefour), iar in interiorul orasului exista un centru comercial (n.r: Lotus) unde se regasesc deja majoritatea retailerilor internationali care continua expansiunea, precum Carrefour, Hervis, New Yorker, Deichmann, Takko, Deichmann, Douglas sau Orsay”, explica Iliescu.

Cristian Ustinescu, seful departamentului de investitii al DTZ Echinox, este de parere ca pozitionarea pe o piata supra-aglomerata, intre doua centre comerciale existente, a fost o greseala de strategie. In ceea ce priveste potentialul interes al investitorilor pentru achizitia unui astfel de proiect, situatia nu este deloc usoara, intrucat riscul asociat unui eventual succes comercial este destul de mare.

“Probabil si investitia intr-o re-conversie sau oferirea unui pachet atractiv unor chiriasi de tip discount ar insemna o reducere semnificativa la valoarea contemplata intial de dezvoltator si de banca finantatoare. Creativitatea si motivatia propice pot trezi la viata un proiect aflat in «coma» Daca banca si actualul proprietar inteleg asta, cred ca se poate face o echipa puternica pentru a regenera acest proiect sau oricare altul aflat intr-o situatie similara”, explica Ustinescu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri