4 / 6

Cum sunt vanzarile retailerilor

Nu se poate spune ca vanzarile in timpul verii difera cu mult de cele din restul anului, cu exceptia Craciunului, care este un caz separat, considera Brigitte Schmitt, de la DTZ Echinox . “Vanzarile retailerilor de moda sunt bune si in sezonul cald, mai ales datorita reducerilor care incep devreme, chiar de la inceputul lui iunie. Diferenta se vede insa in valoarea medie a tranzactiilor, care este mai mica. La fel si marja de profit a magazinelor”, explica ea.

Un avantaj este dat de faptul ca segmentul de divertisment beneficiaza de orarul mai lung de functionare, zlele fiind mai lungi, astfel incat oamenii ies mai des si petrec mai mult timp in oras. Vanzarile sunt comparabile cu cele din alte perioade, daca retailerii isi adapteaza ofera sezonului, subliniaza Schmitt.

“In mod normal, vanzarile urmaresc direct proportional o crestere sau o scadere a traficului”, spune Simina Istrate, de la Coliers. Astfel, daca traficul scade cu 20%, nici vanzarile retailerilor nu vor avea un trend diferit.

In ceea ce priveste timpul petrecut de vizitatori intr-un mall, acesta variaza intre doua si trei ore in cele mai multe cazuri. “Clientii petrec in Iulius Mall, in medie, 2-3 ore. Vizitatorii nu vin aici doar pentru a face cumparaturi, fiind atrasi in egala masura de componenta de entertainment. Un numar tot mai mare de clienti vine sa faca sport, fie la centrele de welness, fie la piscina”, afirma Ovidiu Galan, de la Iulius Mall.

Pe de alta parte, Israel Visel, managerul mall-ului AFI Palace Cotroceni, spune ca in timp ce media este de aproximativ trei ore dedicate numai shoppingului, o vizita in mall ce implica atat cumparaturile cat si zonele de divertisment dureaza cel putin cinci ore.

Citeste in slide-ul urmator ce sfaturi au consultantii imobiliari pentru proprietarii de mall-uri.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri