3 / 4

Ce spun specialistii

Twitter si Facebook castiga teren printre cele mai eficiente metode de comunicare si recunoastere a marcii din marketingul online, cu beneficii in zona de optimizare pentru motoarele de cautare, eficiente datorita costului fractionat si astfel accesibile unei game foarte largi de clienti.

“Avand in vedere ritmul de crestere al utilizatorilor romani care adera la una sau mai multe retele sociale in ultima perioada, este normal ca atentia companiilor din diferite segmente de activitate sa se indrepte tot mai mult catre acest nou public tinta”, este de parere Tudor Totolici (foto), online strategist in cadrul Republika Interactive, agentie specializata in promovarea pe social media.

Totusi, social media marketing nu va „musca” din cota de piata a site-urilor de vanzare din domeniul real estate, spre exemplu, ci din volumul de media achizitionata pe siteuri din diverse domenii, evoluand ca alternativa pentru achizitia de media traditionala, completeaza Ionut Munteanu, online marketing manager al Republika Interactive.

“Daca evaluam potentialul de achizitie si starea de spirit ale utilizatorilor de Facebook si de Twitter, observam ca ei nu sunt in stadiul de cumparare, ci in acela de informare. Din acest motiv, aceste doua retele sociale nu reprezinta in mintea consumatorilor mediul potrivit pentru a cumpara. In plus, in momentul in care utilizatorii intra in cont exista foarte putine mecanisme native prin care pot achizitiona un produs. Aceste mecanisme sunt dezvoltate prin aplicatii integrate si concepte ludice independente de platformele originale”, afirma Munteanu.

In domeniul imobiliar, Totolici este de parere ca abia se fac primii pasi spre retelele sociale si ca anunturile pe aceste canale de comunicare vin in primul rand din partea persoanelor fizice care incep sa profite de avantajele acestor noi unelte online.

“Comunicarea informala in reteaua lor de prieteni le ofera posibilitatea raspandirii cu usurinta a unui mesaj. In plus, recomandarile care vin din partea unor persoane de incredere din cercul de prieteni al unui utilizator se bucura de o mai mare credibilitate si atentie, crescand astfel exponential posibilitatea de incheiere a unei astfel de tranzactii, mai ales daca este vorba despre inchirierea anumitor spatii”, sustine el.

In viitor, spune Tudor Totolici, tot mai multe site-uri de anunturi pe real estate se vor ajuta de retelele sociale pentru promovarea ofertelor pe care le pun la dispozitie, potentialul viral pe care il ofera uneltele de comunicare din social media urmand sa creasca tot mai mult interesul companiilor pentru aceste medii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri