3 / 5

Hipermarketul: 15% din veniturile obtinute din chirii

O shimbare importanta la nivel de chiriasi ancora este prezenta magazinelor de electrocasnice, mai spune consultantul Colliers.

“In perioada boom-ului economic, cand puterea de cumparare era ridicata, magazinele de electrocasnice ocupau intre 1.000 si 2.000 mp. In prezent, ele se reduc la spatii de 300-500 mp, insa continua sa constituie o prezenta importanta din punct de vedere al mixului de chiriasi”, declara Raluca Buciuc.

Un alt factor important pentru succesul unui centrul comercial il reprezinta ancora pe domeniul “food”, reprezentata de cele mai multe ori de un hipermarket. Calitatea si chiria negociata de catre aceasta atarna greu in imaginea si fezabilitatea financiara a proiectului. “Acest lucru se datoreaza faptului ca aproape 50% din cheltuielile unei gospodarii sunt alocate achizitiei de produse alimentare. Hipermarketul aduce pana la 15% din veniturile totale din chirii, dar suprafata acoperita poate ajunge si la 30% din suprafata mall-ului”, explica Buciuc.

Cel mai recent anunt pentru deshiderea unui hipermarket intr-un centru comercial a fost facut de Auchan, care va inaugura in toamna anului viitor un magazin la Craiova. Operatorul francez de hipermarketuri Auchan a anuntat ca a cumparat 12 hectare din terenul detinut de Electroputere S.A Craiova, urmand sa inaugureze hipermarketul in semestrul al doilea din 2011.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri