4 / 5

Cati bani vin din servicii?

Serviciile pe care le poate oferi un mall reprezinta detaliul care face diferenta, este de parere consultantul Colliers. Desi acopera sub 10% din suprafata inchiriabila totala, acestea influenteaza semnificativ fluxul de vizitatori. Curatoriile, schimbul valutar, serviciile bancare, salonul de infrumusetare reprezinta chiriasi clasici in acest domeniu al serviciilor.

“Mall-urile Iulius au aratat cat loc mai era pentru inovatie in acest domeniu. In Iulius Mall Cluj sau Timisoara gasim servicii precum taxe locale, servicii pasapoarte sau casa de casatorii. Aducand in mall-uri aceste servicii, dezvoltatorul nu a facut decat sa creasca buna imagine a acestor centre comerciale pe piata locala si sa convinga posibilii cumparatori sa le viziteze desi pareau prohibitive la momentul deschiderii”, afirma Raluca Buciuc.

Pe langa diversitatea mixului de chiriasi, pozitionarea acestora in mall este la fel de importanta, fiecare dezvoltator fiind nevoit sa tina cont de cateva reguli de baza. Astfel, pozitionarea chiriasilor ancora trebuie sa tina seama de doi factori importanti: a) un client care doreste sa ajunga la ancora trebuie sa treaca, in drumul sau, pe langa mai multe magazine si b) ancorele trebuie raspandite in cadrul centrului comercial, astfel incat toate magazinele sa beneficieze de traficul generat de acestea.

“Brokerii, evaluatorii si proprietarii ofera cateva sugestii pentru gruparea unor tipuri de operatori din centrele comerciale: a) gruparea magazinelor destinate barbatilor – incaltaminte, imbracaminte, articole sportive – sporeste volumul vanzarilor; b) similar, magazinele destinate femeilor si copiilor au o performanta mai buna daca sunt alaturate, c) operatorii de food – bacanii, delicatese, panificatie si patiserie - isi sporesc vanzarile cand sunt grupati si d) magazinele care ofera servicii nu se exclud, ci sunt compatibile”, a concluzionat specialistul Colliers.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri