2 / 9

Produse expirate și etichetare deficitară la Lidl și Mega Image

Și marii retaileri s-au văzut de asemenea vizați de controalele ANPC, un astfel de exemplu fiind două magazine care aparțin lanțurilor Lidl și Mega Image, situate în sectorul 1 al Capitalei.


Pentru prima dată în istoria Autorității însă, verificările au fost urmate de întocmirea unor acte de control cu impact la nivelul magazinelor din același lanț, la nivel național.


În urma acțiunilor realizate, comisarii bucureșteni au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 90.000 lei și 2 avertismente.


Cele mai importante dintre neregulile constatate de ANPC au fost:

  • comercializarea unor produse cu data durabilității minimale depășită
  • comercializarea de legume-fructe cu evidente modificări organoleptice, cu caracteristici calitative neconforme și fără informarea asupra denumirii distribuitorului și adresa completă
  • neconcordanțe între ingredientele declarate pe etichete și denumirea produsului
  • comercializarea de diferite sortimente de produse alimentare ambalate, expuse în vitrine frigorifice verticale neigienizate, cu zone cu rugină, fire de păr și praf și grăsime, în cantități masive, sub grătarele de expunere
  • prezența unor grilaje încărcate masiv cu praf și grăsime, a unor containere cu vopsea exfoliată, a pavimentului neigienizat în agregatele de frig din camerele de depozitare
  • comercializarea unor produse alimentare cu informare deficitară pe etichete (ex. fără traducerea în limba română a elementelor de identificare) etc.

Sursă foto: ANPC

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri