4 / 7

EUSEDIU MARGASOIU: Strategia oceanului albastru, de Chan Kim si Renée Mauborgne

Atunci cand piata scade, o firma are trei mari optiuni: sa scada odata cu piata, sa creasca muscand din felia competitorilor ori sa creeze o piata noua, in care sa “inoate” de una singura, ca intr-un ocean albastru. Despre ultima optiune vorbeste cartea „Strategia oceanului albastru”.

Cartea Blue Ocean Strategy a iesit pe piata americana in 2005, sub semnatura lui Chan Kim si Renée Mauborgne. Autorii prezentau o alternativa la teoria “oceanului rosu”, scenariul de marketing in care competitorii se ataca reciproc pentru a-si mari cota de piata. In loc de asta, spun cei doi, marketerii ar trebui sa se orienteze spre non-consumatori, sa identifice barierele care ii opresc sa cumpere si sa creeze intocmai produsele pe care non-consumatorii si le-ar dori. Se creeaza astfel o piata noua, care lasa competitia pe dinafara - “oceanul albastru”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri