3 / 14

2. Fa abstractie de tiparele legate de pret

Tii cont mai degraba de posibilitatile de cumparare ale clientilor, sau de cat sunt ei dispusi sa plateasca pentru acel produs? Daca da, nu esti singurul. Cercetarile de piata si analizele traditionale go-to-market sunt cele mai raspandite metode de a determina puterea de cumparare a consumatorilor.

In schimb, disponibilitatea consumatorilor de a plati pentru acel produs este foarte rar evaluata, pentru ca este determinata de mai multi factori impalpabili, cum ar fi limitarea accesului la produsul sau canalul respectiv, precum si factori psihologici, cum ar fi gradul de necesitate.

In vremuri de recesiune, este imperios necesara o cunoastere cat mai clara a clientilor tai. Stabilirea unui pret pentru clientul “mediu” poate sa iti afecteze profitabilitatea, in timp ce cateva micro-segmente continua sa aiba o disponibilitate semnificativa de a plati pentru produsul respectiv.

Spre exemplu, unul dintre clientii companiei AT Kearney, care comercializeaza produse de consum, a identificat aceste micro-segmente, si a crescut preturile cu 40% fara sa inregistreze o scadere a portofoliului de clienti. Drept rezultat, compania a consemnat o crestere de 10% a profitului in trei luni.

Reducerea de preturi ramane o solutie convenabila, dar in absenta unei strategii si a unei administrari coerente, eventualele castiguri sunt adesea inlocuite de pierderi. La o companie de servicii industriale, consultantii au redefinit strategia de discount-uri pentru a creste castigurile cu 3 procente in patru luni.

O metodologie de preturi nu trebuie sa fie complexa sau academica, ci o gandire strategica asupra problemelor practice si in identificarea ocaziilor de crestere a preturilor prin incalcarea intentionata a regulilor clasice de fixare a preturilor. Si, in fond, care este cel mai bun moment de a incalca regulile decat in mijlocul unei crize financiare?

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri