2 / 4

Afacerea Reimens Group, construita dupa modelul fondatorului Virgin Atlantic

Modelul in afaceri al lui Adrian Ciobanu este un businessman pe nume Charles Branson, care i-a atras atentia prin elementele comune care ii caracterizeaza: credinta ca poti realiza orice daca ai energia necesara si un plan bine facut, atractia fata de tehnologie si inovatie.

Sir Richard Charles Nicholas Branson (foto) este cunoscut prin brandul pe care l-a lansat in urma cu peste 20 de ani. In 1984, acesta a lansat compania aeriana Virgin Atlantic Airways, in 1999 Virgin Mobile, iar in 2000 Virgin Blue in Australia.

Potrivit topului Forbes din 2008, Branson este a 236-a cea mai bogata persoana din lume, cu o avere estimata la 4,4 miliarde de dolari.

Ideea crearii Reimens Group a venit in urma unei intalniri cu un reprezentant al unei firme IT care a negociat serviciile de telecomunicatii pentru o terta firma.

"Am realizat la scurt timp dupa aceasta intalnire o cercetare de piata la care am utilizat o lista de clienti reprezentativi, companii beneficiare de servicii de telecomunicatii”, afirma managing partner-ul companiei.

Dupa rezultatele acestui studiu, Ciobanu si-a inceput business-ul, identificand oportunitatea de a fi singuri pe piata romaneasca.

"Este foarte greu sa estimezi veniturile din aceasta activitate daca nu lucrezi efectiv in acest domeniu. Pentru a reusi, este foarte important sa fi lucrat anterior, ca si consultant, intr-o companie de telecomunicatii. Sa stii totul despre servicii, tipicul clauzelor contractuale, marjele comerciale, sa stii oamenii din acest domeniu si sa fii un foarte bun cunoscator al pietei in general. Dar cel mai important este sa iti placa sa lucrezi in telecom, sa iubesti tehnologia si sa fii la curent cu toate noutatile din acest domeniu. Informatia este esentiala, pe langa toate cele enumerate pana acum”, considera Ciobanu.

Urmatorul pas in dezvoltarea afacerii a fost constituirea portofoliului de servicii al companiei, definitivarea contractului de prestari servicii si stabilirea tipului de comisionare.

"Fiind o idee noua pe piata, am urmarit sa construiesc inca de la inceput un business de consultanta solid si mulat pe necesitatile reale ale clientilor. Serviciile noastre se adreseaza in principal acelor companii care doresc sa controleze in permanenta costurile, pentru a elimina in totalitate pierderile legate de serviciile de telecomunicatii. Astfel a prins viata acest proiect", afirma Adrian Ciobanu.

In momentul de fata, compania se concentreaza pe promovarea serviciilor sale. In acest sens, Reimens se va adresa in mod special companiilor cu costuri ale serviciilor de telecomunicatii de peste 10.000 euro lunar, fara insa sa refuze solicitari din alte segmente de piata.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri