3 / 5

Al doilea start-up, in online

Unui dintre cei trei tineri il are ca model chiar pe rivalul Marius Ghenea. Omul de afaceri a investitit de curand 200.000 euro intr-un mall online, prin care investitorul proiecteaza venituri de un million euro.

“Modelul de manager-antreprenor pe care il am este Marius Ghenea. I-am urmarit aparitiile si imi place felul in care conduce si maniera in care cumpara companii. Este activ, intuieste ce o sa mearga bine si cumpara firme in prag de faliment pe care le face profitabile. Este principiul pe care vreau si eu sa-l urmez”, enunta Remus, referindu-se la modelul sau de antreprenor.

Pentru Mihai, modelul de om de afaceri este Dragos Manac. Il considera un om de afaceri retras si cu o viziune buna asupra pietei de online. Mihai a adaugat ca firmele detinute de Manac sunt, in prezent, in domenii pe care publicul larg nu le cunoaste in detaliu si are o viziune foarte buna asupra pietei de online.

In schimb, Dan marturiseste ca nici un manager roman nu se apropie de modelul sau de antreprenor.

Ideea deschiderii unui magazin online de haine i-a venit tot lui Dan, dupa ce a participat la un seminar la care a fost invitat un proprietar de magazin e-commerce din Statele Unite. Le-a propus celor doi parteneri de afaceri acest model, iar in 2007, cu o investitie de 50.000 de euro, au deschis magazinul online de fashion, mycloset.ro. Aceasta investitie nu a fost inca amortizata, iar actionarii si-au propus sa reinvesteasca profitul castigat.

“In 2007, am inceput acest magazin de la zero, cu o investitie de 50.000 de euro, insa timp de un an nu a functionat, deoarece nu am avut timp sa ne ocupam de acesta. A fost o perioada in care sora lui Dan gestiona site-ul, insa la scurt timp aceste atributii au revenit lui Mihai”, a declarat Remus.

Start-up-ul a avut un incept mai greoi, intrucat tinerii nu aveau catre ce sa directioneze investitia. Dupa ce au incercat sa negocieze cu diferite magazine de tip outlet din tara, care aveau stocuri destul de mici, fondatorii site-ului s-au hotarat sa cumpere produsele din Europa si America. Insa si aici au avut unele dificultati, din cauza “wholesaler”-ilor, care nu acceptau decat contracte foarte mari. Tinerii antreprenori au ajuns la un acord cu diferite outlet-uri din afara tarii.

“Am ales comert online de haine pentru ca la momentul respectiv acest segment era slab dezvoltat si ne-am gandit ca peste aproximativ trei ani, cand o sa devina o marca cu rezonanta, il vom putea vinde la un pret convenabil”, a declarat Dan, care a adaugat ca nu se gandeste la profit.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri