Wizz Air: Tarifele mici sunt mereu atractive, dar in vremuri de criza devin cruciale
Blue Air pierde primul loc, dar creste numarul de pasageri
Alianta My Air-SkyEurope nu salveaza cele doua companii de la faliment
3 / 4

Alianta My Air-SkyEurope nu salveaza cele doua companii de la faliment

Desi in octombrie 2008, cand au decis sa incheie o alianta strategica, cele doua companii declarau sus si tare ca nu este vorba despre un parteneriat pentru supravietuire, ci de unul pentru crestere a cotei de piata, problemele cu care se confruntau inca de pe atunci cei doi operatori au iesit la iveala in aceasta vara.

Primii care au aruncat prosopul au fost italienii de la MyAir. Astfel, pe 22 iulie 2009, Autoritatea Aviatiei Civile Italiene (ENAC) a anuntat suspendarea licentei de zbor pentru compania italiana.

In afara a 15 orase italiene, MyAir, creata in 2004, opera curse catre 15 destinatii internationale, inclusiv Romania. MyAir transporta saptamanal, in medie, 3.500 de pasageri dinspre si inspre Romania. Pentru locul liber lasat de MyAir pe piata se lupta acum Blue Air si Wizz Air care isi maresc numarul de zboruri si destinatii catre Italia.

Compania italiana transportase anul trecut, din si inspre Romania, circa 400.000 de pasageri, nivel similar cu cel inregistrat in 2007. In prima jumatate a anului insa, numarul pasagerilor transportati pe plan local scazuse cu 34%, pana la 165.000 pasageri.

Partenerul My Air, din alianta din octombrie 2008, nu a mai rezistat nici el mult pe piata europeana de low-cost. SkyEurope a intrat oficial in faliment la 1 septembrie si si-a suspendat toate operatiunile, din cauza dificultatilor financiare severe.

In 2008, SkyEurope a transportat 3,76 milioane pasageri si a avut o cifra de afaceri de 260,9 milioane euro. Pierderea neta a companiei s-a cifrat la aproape 60 milioane euro, iar datoriile insumau 176,8 milioane euro.

In primul trimestru din 2009, numarul pasagerilor transportati a coborat la 1,25 milioane, fapt ce a determinat SkyEurope sa-si diminueze capacitatile de transport de la 14 la 7 avioane.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri