De la broker la psiholog
Maturizare fortata si prudenta maxima
Aspecte pozitive ale crizei si lucruri de retinut
2 / 4

Maturizare fortata si prudenta maxima

Momentele dificile in care institutii financiare de prestigiu in SUA intrau in faliment sau erau nationalizate peste noapte au dus la prabusirea indicilor bursieri pe toate pietele, dar in acelasi timp i-au ajutat pe cei care aveau bani investiti in acele momente sa castige foarte multa experienta si sa se maturizeze fortat in ceea ce inseamna procesul investitional, spune Nicu Grigoras.

“Cei care au reusit sa invete ceva din aceasta criza cu siguranta vor fi mult mai atenti la evolutia pietelor externe pe viitor, vor analiza mai bine companiile pe care le introduc in portofoliu si probabil vor fi mult mai interesati de evolutia indicatorilor macroeconomici. Vor deveni mult mai implicati in procesul decizional si vor incerca sa caute in permanenta surse noi si mai bune de informare”, explica el.

Si Marcel Murgoci sustine ca atat brokerii, cat si clientii au tras multe invataminte din aceasta criza. Investitorii au devenit mult mai calculati, meticulosi in luarea unei decizii, au invatat sa foloseasca beneficiile analizei tehnice, aleg societatile mai lichide, mai solide financiar si cu perspective economice.

“Toate aceste lucruri le fac cu ajutorul brokerilor si tin mai mult ca inainte la sfaturile lor. Incapatanarea lor de a tine o actiune in portofoliu s-a redus considerabil, redescoperind beneficiile speculatiilor de moment, mai ales ca anul aceste beneficiaza si de un impozit zero la castigul obtinut pe piata de capital”, sustine Murgoci.

In plus, clientii au invatat ca este mai sanatos sa investeasca doar economiile si sa nu ia credite pentru a investi in piata de capital, asa cum se intampla in anii anteriori.

“Noi, brokerii, speram sa iasa cu banii cat mai multi.Oricum experienta traita i-a intarit mental pe clienti si i-a facut sa fie mult mai atenti la ceea ce investesc si la modul in care o fac. Dar, asa cum arata si experienta din viata, probabil ca peste 2-3 ani unii clienti nu isi vor mai aminti aceasta perioada de criza si vor mai face aceleasi greseli”, conchide Murgoci.

Cum s-au schimbat paradigmele bursei romanesti in primul an de criza

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri