Riscul, cuvantul de ordine
Factoring bancar vs factoring specializat
Profil de client pentru companiile de factoring
Factoringul, alternativa la creditele clasice mai mult ca oricand
2 / 5

Factoring bancar vs factoring specializat

Next Capital a ramas cea mai mare companie independenta de factoring, fara o banca in actionarat, iar in 2008 cresterea volumului de business a fost cam de 4-5 ori, potrivit lui Rosu. Conducerea companiei asteapta o crestere de 20% anul acesta, pana la 20 de milioane de euro, a volumului de bunuri finantate, fata de 16 milioane de euro anul trecut.

Cu toate acestea, proportia pe factoring a ramas covarsitoare in favoarea bancilor, insa cu “mentiunea ca acestea ofera un altfel de produs de factoring axat mai mult pe finantare, oferirea de cash rapid, in timp ce companiile independente ofera un pachet de servicii, in care pe langa finantarea imediata a creantelor, clientul beneficiaza de monitorizarea debitorilor, de colectarea si administrarea intregului portofoliu de creante”, explica Rosu.

Piata factoringului, dupa cifrele oficiale pe baza raportarilor bancilor si a companiilor independente, a fost de 1,6 miliarde de euro in 2008, fata de 1,3 miliarde de euro in 2007.

“Pentru anul acesta, scaderea pietei va fi de 10% in comparatie cu anul trecut, pana la 1,5 miliarde de euro. Desi multe IMM-uri, clientii predilecti ai factoringului, au dat faliment, au fost alte companii care au compensat apeland la produsul si serviciile industriei”, spune Rosu.

El a adaugat ca se asteapta o crestere a volumului de afaceri in factoring in ultimul trimestru al anului in curs, care sa compenseze scaderile de la inceputul lui 2009.

“Factoringul nu este un produs ieftin, dar are un pret corect si multe beneficii. Daca anul trecut IMM-urile care apelau la factoring vedeau beneficiile legate de finantarea foarte rapida, treptat, prin educatie, observam, in special in prima parte a acestui an, un interes catre zona de servicii si zona de acoperire a riscului”, spune Rosu.

Seful Next Capital a adaugat ca IMM-urile au devenit constiente ca o vanzare crescuta nu inseamna neaparat ca o sa si recuperezi banii respectivi. “O vanzare la termen are riscuri foarte mari, in special daca companiile nu sunt nume mari si nu stii cat de solvabile sunt la termenul de 60-90 de zile la care vinzi”, detaliaza Rosu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri