Riscul, cuvantul de ordine
Factoring bancar vs factoring specializat
Profil de client pentru companiile de factoring
Factoringul, alternativa la creditele clasice mai mult ca oricand
3 / 5

Profil de client pentru companiile de factoring

Planurile de viitor ale companiei mizeaza exact pe schimbarea tendintei din factoring, adica de la un focus pe cota de piata catre un portofoliu de clienti cat mai sanatos.

“Firmele care apeleaza la factoring sunt motivate financiar diferit, fie pentru ca vor sa aiba un cash flow stabil, fie pentru ca au probleme, incidente de plata sau datorii la stat. Totodata, rata de acceptanta a dosarelor de finanatre prin factoring a scazut in 2009 la 50-60% fata de 75-80% anul trecut, insa avem in continuare clienti din domeniul bunurilor de larg consum, al serviciilor. Suntem interesati de companii cu o relatie stabila cu debitorii lor, cu istoric bun pe piata, de cele care adapteaza modelul de afaceri la actualele conditii deloc prielnice, care pot lua masuri sanatoase pentru afaceri durabile”, detaliaza Rosu.

La nivel de piata, cresterile accelerate din anii trecuti ii costa scump in prezent pe jucatorii de pe piata factoringului.

“Din ce am observat, ritmul de crestere accentuat inregistrat de jucatorii din piata de factoring anul trecut a avut si revers. Pe fondul cresterii accelerate de volume finantate s-au inregistrat si pierderi foarte mari la inceputul lui 2009. Pe baza datelor publice de pe site-ul MEF, am vazut ca jucatori din factoring care anul trecut au raportat venituri foarte mari au terminat anul cu pierderi foarte mari, de ordinul milioanelor de euro. Si avem informatii din piata despre companii de factoring de renume ca ar fi in aceasta situatie”, declara Rosu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri