Bancile trebuie sa-si puna in valoare rolul de consultanti
Masurile BRD impotriva crizei: reducerea cheltuielilor si controlul riscurilor
Ce estimeaza BRD pentru economia Romaniei?
1 / 4

Bancile trebuie sa-si puna in valoare rolul de consultanti

Desi bancile din Romania nu aveau in portofolii activele toxice care au generat falimentul bancii de investitii Lehman Brothers, destramarea increderii in institutiile de credit a condus la modificari si in sistemul bancar local.

„Din exterior, piata se vede la fel: oferta de produse si servicii nu s-a schimbat. Conditiile in care bancile actioneaza s-au schimbat insa mult. Privind din interior, situatia s-a schimbat in primul rand din cauza lipsei de cerere pentru produse şi servicii”, a declarat Patrick Gelin (foto), presedintele si directorul general al BRD – Groupe Societe Generale, a doua banca din sistem dupa valoarea activelor gestionate la mijlocul acestui an.

La nivel de portofoliu, BRD si-a sporit creditele pana la 32,2 miliarde lei la 30 iunie 2009, inregistrand un avans de 11% comparativ cu soldul de la finalul primului semestru din 2008, de peste 29,12 miliarde lei. Fata de valoarea de la sfarsitul semestrului intai al anului 2007, banca detinuta de grupul Societe Generale are, in prezent, un portofoliu de credite cu 54,8% mai ridicat. In acelasi timp, banca si-a pastrat nivelul depozitelor stabil.

„Acesta nu este singurul aspect, deoarece criza a determinat si alte consecinte la nivelul clientilor, dintre care unii se confrunta cu dificultati. Multe dintre resursele bancilor sunt acum orientate catre restructurarea creditelor, iar unele institutii se vad confruntate cu cresterea ponderii creditelor neperformante”, a adaugat seful BRD.

BRD a incheiat primul semestru din acest an cu un profit net de 425 milioane lei, insa in scadere cu 17,4% fata de primele sase luni din 2008, din cauza unei reduceri a cererii de credite si a unei cresteri accentuate a riscurilor.

„Acum este foarte important ca bancile sa-si puna in valoare rolul de consultanti, sa isi asiste clientii si sa-i ajute sa depaseasca aceasta perioada dificila”, a explicat Patrick Gelin.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri